شناسه خبر:75418
1402/8/13 11:24:16

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اراضی مورد نظر شهرک تخصصی مواد غذایی و فرآوری سیر شناسایی شده است، گفت: ایجاد شهرک مواد غذایی، استان همدان را به یکی از قطب‌های اثربخش تولیدات صنایع تبدیلی در کشور تبدیل می‌کند.

رضا بهراملو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موقعیت اراضی مورد نظر شهرک تخصصی سیر مکان‌یابی شده است، اظهار کرد: در منطقه قهاوند روستای قرخلر به وسعت 220 هکتار زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی شده و در یک تیم مشترک با حضور کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی بازدید صورت گرفته و با تأیید فنی کلیت محل، کارهای اداری پروژه درحال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر اقدامات مربوط به تأیید فنی اولیه انجام شده است، افزود: وسعت این اراضی به میزانی است که علاوه‌بر شهرک تخصصی سیر، شهرک مواد غذایی و نیروگاه خورشیدی نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: این پروژه با عنوان شهرک مواد غذایی که مطابق پیشنهاد اولیه شرکت شهرک‌های صنعتی، بخشی از آن حدود 50 هکتار به شهرک تخصصی سیر و مابقی برای سایر محصولات صنایع غذایی اختصاص پیدا خواهد کرد، هم‌اکنون در مرحله دریافت استعلامات از دستگاه‌های اجرایی است.

 

وی با تأکید بر اینکه بعد از طی مسیر استعلامات در کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی تغییر کاربری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: پس از تغییر کاربری اراضی زراعی این محدوده به صنعتی، وارد فاز اجرا خواهد شد.

 

بهراملو احداث شهرک تخصصی مواد غذایی و فرآوری سیر را فرصتی برای رونق صنایع تبدیلی استان دانست و گفت: با ایجاد این مهم اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی افزایش می‌یابد.

 

وی یادآور شد: فرآوری محصولات کشاورزی با احداث شهرک مواد غذایی توسعه می‌یابد؛ به‌طوری که از خام‌فروشی محصولات جلوگیری می‌شود و ارزش‌افزوده و ارزآوری چشمگیری به همراه دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی استان همچون سیر با مرغوبیت زبانزد و رتبه اول تولید در کشور، فرصتی برای اشتغال‌زایی پایدار است.

 

وی یادآور شد: یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است که این مهم با ایجاد شهرک تخصصی مواد غذایی محقق می‌شود و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

 

 

شناسه خبر 75418