شناسه خبر:75457
1402/8/13 14:34:02

سپهرغرب، گروه خبر: رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: کاربری بیمارستان در حال ساخت 250 تخت خوابی برای توسه کیفی بخش درمان و آموزش به مرکز آموزشی و درمانی تغییر پیدا کرد.

«امیر قادی پاشا» روز پنجشنبه اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز آموزشی و درمانی،‌ جذب اعضای هیئت علمی و داشتن سه دانشکده پزشکی، بهداشتی و پرستاری از ملزومات ارتقای دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی به دانشگاه است.

وی اضافه کرد: برای این منظور تا کنون سه دانشکده پزشکی، بهداشتی و پرستاری راه اندازی و حدود 6 هزار دانشجو در این واحدها در حال تحصیل بوده که 55 نفر از آنان دانشجویان پزشکی هستند که در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته و نیمه اول امسال جذب شده اند.

بخش‌های مختلف دیگر برای این مرکز آموزشی و درمانی شامل کلاس ها، آمفی تئاتر و مرکز همایش‌ها نیز به طرح اولیه اضافه شودرییس دانشکده علوم پزشک، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه یادآور شد: با رایزنی‌های انجام شده بیمارستان در حال احداث 250 تخت خوابی ساوه برای ارتقای سطح دانشکده به دانشگاه با موافقت وزارت بهداشت مصوبه آن از سطح بیمارستان به مرکز آموزشی درمانی تغییر پیدا کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون طرح در کنار پیگیری مراح ساخت ابنیه‌های درمانی این بیمارستان با مشارکت خیر و دولت قرار است بخش‌های مختلف دیگر برای این مرکز آموزشی و درمانی شامل کلاس ها، آمفی تئاتر و مرکز همایش‌ها نیز به طرح اولیه اضافه شود.

قادی پاشا در خصوص جذب اعضای هیئت علمی جدید برای دانشکده به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش و درمان اضافه کرد: براساس مجوزهای صادره از سوی وزارت بهداشت و درمان ‌آموزش پزشکی تعدادی عضو هیئت علمی جذب شده و به دنبال پذیر اعضای جدید هستیم.

عملیات اجرایی بیمارستان 250 تخت خوابی ساوه با 6 طبقه و 25 هزار متر مربع زیربنا از اواخر دهه 1380 آغاز شده اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات این طرح هم تا ابتدای سال 1400 تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

پس از آغاز ماموریت دولت سیزدهم و تزریق اعتبارات مختلف پیشرفت فیزیکی این طرح هم اکنون به 12 درصد رسیده است و هم اکنون نیز با مشارکت 70 درصدی یک خیر در تامین اعتبار هشت هزار و 900 میلیارد ریالی این طرح در 2 و نیم سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه هم اکنون در حال ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به حدود 400 هزار نفر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه است.

هم اکنون حدود یک هزار دانشجو در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، بهداشت حرفه‌ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت‌های پزشکی در حال تحصیل هستند.

شناسه خبر 75457