شناسه خبر:75462
1402/8/14 09:05:18

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار تویسرکان گفت: با اختصاص 10 میلیارد تومان در بودجه برای کار امانی توسط شورا، فعلاً مشکلی نداریم و کارهای شهرداری سرعت پیدا کرده است.

محمد حسین‌پور اظهار کرد: چهار عضو شورای اسلامی تغییر کرده بودند و اعضای جدید این حق را داشتند که برنامه‌های شهرداری را بازبینی کنند؛ با این اوصاف باید عنوان کرد که شهردار تویسرکان به‌نوعی دوباره توسط شورای جدید انتخاب شد.

حسین‌پور با تأکید بر اینکه شکر خدا پروژه‌ها در اکثر نقاط شهر فعال شده است، با تشکر از پیگیری مردم، اصحاب رسانه و اعضای شورا، گفت: براساس قانون مالی شهرداری‌ها دو نحوه عملکرد پروژه‌ها یعنی پیمانی و امانی در بودجه دیده شده و شهرداری‌ به هر دو شکل می‌‌تواند کار کند.

شهردار تویسرکان با تأکید بر اینکه با هدف کاهش هزینه‌ها به درخواست شهرداری پس از کسب موافقت اعضای شورا دستگاه‌ تولید قطعات بتنی و موزائیک‌فرش خریداری شد، اضافه کرد: در راستای کاهش هزینه‌ها بیشتر پروژه‌ها را امانی پیش بردیم؛ البته پروژه‌هایی که قابلیت اجرا توسط نیروهای ساده را دارند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیازمند نیروهای متخصص مانند نصب دوربین‌ پایش تصویری و غیره توسط پیمانکار انجام می‌شوند، گفت: متأسفانه در بودجه مبلغ برای کار امانی بسیار ناچیز دیده شده بود که به شورا پیشنهاد دادیم مجدد موضوع را بررسی و مصوب کنند.

حسین‌پور افزود: پیشنهاد شهرداری 20 میلیارد تومان بود که شورا درخواست ارائه پروژه‌ها به ریز را کرد و درنهایت ریزپروژه‌ها را به مبلغ 15 میلیارد تومان تعریف کردیم که با 10 میلیارد تومان آن توسط شورا، موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: 10 میلیارد تومان فعلاً مشکلات را رفع می‌کند و با صحبتی که با شورا داشتیم، مجدد می‌توانیم در متمم بودجه پیشنهاد دهیم.

شهردار تویسرکان با بیان اینکه درحال حاضر مشکلی نداریم و با مصوبه شورا کارهای شهرداری سرعت پیدا کرده است، افزود: درحال حاضر نیز سرعت پروژه‌ها چشمگیر است.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه با این وضعیت تحریم‌ها و نوسانات قیمت مصالح راهی جز کاهش هزینه با کار امانی را نداریم، تصریح کرد: طبق برآوردی که انجام دادیم، این شیوه بین 60 تا 70 درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

 

شناسه خبر 75462