شناسه خبر:75464
1402/8/14 09:10:01

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: در پی گفت‌وگو با رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان مشخص شد تکمیل پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شیهدهمدانی منوط به ایجاد لوپ راستگرد از سطح یک به محلات پیرامونی است اما مردم انتظار دارند مسئولان تحرک بیشتری داشته باشند و بعد از 9 سال به افتتاح برسد

سپهرغرب، گروه - طاهره ترابی مهوش : پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سردار همدانی در آبان‌ماه سال 94 درحالی با حضور مسئولین کشوری و استانی آغاز شد که امید آن می‌رفت با اتمام پروژه طی 30 ماه، طبق وعده داده‌شد، بخشی از ترافیک در یکی از نقاط پُرتردد شهر یعنی میدان سپاه (چراغ قرمز)، رفع شود؛ اما آنچه طی این سال‌ها شاهد هستیم، آن بوده که همواره در فهرست پروژه‌های نیمه‌کاره مدیریت شهری همدان برای خود جا باز کرده و قصد تکمیل شدن ندارد و این درحالی است که پروژه مذکورِ بخت‌برگشته! چند دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری را در کارنامه خود دارد و اعضای آن‌ها همواره در بدو فعالیت، تکمیل و بهره‌برداری از آن را نوید داده و مردم را به وعده‌های واهی دلخوش کرده‌اند؛ البته با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اهتمام ویژه این دولت به تکمیل پروژه‌های ناتمام، انتظار می‌رفت پروژه مذکور نیز به بهره‌برداری برسد، اما متأسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده، درحالی که مدیران شهری طی ماه‌های گذشته چندین‌بار با عناوین مختلف، خبر از در پیش بودن افتتاح این پروژه داده‌اند و حتی طی دو ماه گذشته علائم راهنمایی و چراغ‌های آن در سطوح مختلف، به‌کار گرفته و روشن هستند. بر این اساس با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا در این خصوص با مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت‌وگویی را ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه عمده کار پروژه تقاطع غیر هم‌سطح شهیدهمدانی انجام شده اما هنوز در دو بخش نیازمند تکمیل شدن است، گفت: نخستین مورد تکمیل دیواره‌های حفاظتی جانبی از سمت محل استقرار نیروی انتظامی و دیگری تکمیل لوپ راست‌گرد سطح یک پُل برای دسترسی اهالی مناطقی همچون کوی امام خمینی و اسلامشهر که ضروری است قبل از افتتاح این پروژه، به اتمام برسند.

مهدی حیدری خاطرنشان کرد: بررسی روند اجرای پُل شهیدهمدانی و نحوه دسترسی محلات مجاور به این تقاطع نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با تکمیل لوپ راست‌گرد سطح یک و چند اصلاح هندسی در نقاط مختلف دیگر، این دسترسی‌ها تأمین شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا مراحل باقی‌مانده تکمیل نمی‌شود؟ گفت: برای کشیدن لوپ عنوان‌شده نیازمند تملک بخشی از حیاط نیروی انتظامی هستیم که به نظر می‌رسد با وجود انجام کارهای مقدماتی، هنوز این کار توسط شهرداری انجام نشده و در بحث کشیدن حفاظ نیز باید بگویم این کار هم می‌بایست توسط شهرداری انجام شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

حیدری با اشاره به اینکه معاون امور زیربنایی شهرداری باید به این سؤالات و تعلل در کار پاسخگو باشد، ابراز کرد: در پاسخ مطالباتی که شورا از شهرداری و این معاونت داشته، آنچه گفته می‌شود، بیشتر به معنای امروز و فردا کردن است.

مع‌الوصف؛ با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد تقاطع غیر هم‌سطح شهیدهمدانی که امسال تولد 9 سالگیش را می‌گیریم، طی سال جاری هم به‌طورکامل به بهره‌برداری نرسد و سرانجامی همچون تقاطع غدیر را تجربه کند و مجبور به بهره‌برداری ناقص از این پروژه خواهیم شد! زیرا استقرار و تکمیل لوپ راستگرد سطح یک برای دسترسی محلات هم‌جوار این پُل با توجه به قرار گرفتن در فصول سرد سال، پیشرفت کاری مطلوبی نخواهد داشت.

البته با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا در این خصوص گفت‌گویی را با فرماندار، شهردار و یا حداقل معاون امور زیربنایی شهرداری همدان داشته باشیم که متأسفانه این فرصت بنا به عدم پاسخگویی این عزیزان، فراهم نشد.

شناسه خبر 75464