شناسه خبر:75616
1402/8/17 10:05:16
رئیس کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان:

مطالبات پیمانکاران شهرداری از محل خزانه و عادلانه پرداخت شود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید پرداخت مطالبات پیمانکاران از محل خزانه مد نظر قرار گیرد، گفت: رعایت عدالت در پرداخت مطالبات نیز امری ضروری است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مرتضی کرباسیان در جلسه کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری با موضوع بررسی مشکلات پیمانکاران حوزه عمرانی شهرداری اظهار کرد: مطالبات پیمانکاران عمرانی شهرداری از مهم‌ترین موضوعاتی است که شهردار و معاونان وی به‌ویژه معاون مالی و اقتصادی باید تدبیری به‌منظور پرداخت‌ها، بیندیشند.

وی با بیان اینکه قرار بر وصول مطالبات پیمانکاران از طریق برات‌کارت بود، گفت: به دنبال ابلاغ بخش‌نامه بانک مرکزی این موضوع با مشکلاتی مواجه شده و معاونت اقتصادی شهرداری پیگیر حل این مشکل است.

رئیس کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در نظارت بر اجرای پروژه‌ها گاهی به شکل سلیقه‌ای عمل می‌شود و در مواردی سخت‌گیری و برخی موارد نیز نادیده گرفتن مسائلی را شاهد هستیم؛ درحالی که باید نگاه یکسان در نظارت‌ها باشد.

کرباسیان خواستار رتبه‌بندی پیمانکاران شد و افزود: باید بتوانیم روندی تعریف کنیم که در پایان سال پیمانکاران پروژه‌ها با امتیازدهی براساس شاخصه‌های تعیین‌شده، درجه‌بندی شده و پیمانکاران برتر معرفی شوند.

وی با بیان اینکه برخی پیمانکاران چند پروژه در دست اجرا داشته و نمی‌توانند به‌خوبی این موارد را مدیریت کنند، تصریح کرد: کیفیت، تحویل به‌موقع، پرداخت حقوق کارگران و مواردی از این دست، باید در شاخصه ارزیابی پیمانکاران مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: مطالبه و مشکل اصلی پیمانکاران عدم پرداخت به‌موقع مطالبات، بحث تأمین اجتماعی و مالیات است.

کرباسیان با بیان اینکه باید پرداخت مطالبات پیمانکاران از محل خزانه مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با ارائه صورت وضعیت از سوی پیمانکاران، باید موارد در اسرع وقت توسط معاونت اقتصادی شهرداری بررسی و پرداخت‌ها به‌صورت منظم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت عدالت در پرداخت مطالبات نیز امری ضروری است، یادآور شد: به‌منظور ایجاد انگیزه برای انجام بهتر و باکیفیت‌تر پروژه‌ها و تحویل به‌موقع، با ارائه صورت حساب پیمانکاران، باید پرداخت‌ها عادلانه و به‌صورت منظم باشد.

رئیس کمیسیون بازرسی، نظارت و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: با حل مشکل مالی پیمانکاران و پرداخت مطالبات آن‌ها، پروژه‌ها با کیفیت بهتر و با سرعت بیشتری انجام خواهند شد.

شناسه خبر 75616