شناسه خبر:75722
1402/8/20 04:45:16
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد:

تسریع در روند احیا و مرمت بازار همدان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع روند احیا و مرمت بازار قدیمی همدان تأکید کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در بازدید از روند عملیات اجرایی احیای بافت بازار همدان ابراز کرد: بخشی از اقدامات مرمت بازار قدیمی و تاریخی همدان، جداره‌سازی پیاده‌راه‌های بوعلی‌سینا و اکباتان، حذف الحاقات (تابلوها و سایه‌بان‌ها)، سامان‌دهی کابل‌ها و غیره تا زمان حضور ارزیابان برای بررسی و ارزیابی، انجام گرفت.

 

بادامی‌نجات با اشاره به بحث ثبت جهانی هگمتانه در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: ثبت جهانی به موضوعات دیگری در راستای حفظ و تقویت بافت‌ها، بناها و آثار تاریخی کمک کرده است.

 

وی درخصوص احیای راسته‌بازار سمسارخانه ابراز کرد: این راسته‌بازار یکی از قسمت‌های سنتی و زیبای بازار همدان است که اتمام عملیات اجرایی آن هشت ماه پیش‌بینی شده است و حدود یک ماه از شروع عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار می‌گذرد.

 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه گذر فرهنگی و گردشگری از مسیر میدان باباطاهر تا خانه تاریخی پوستی‌زاده خواهد بود، اضافه کرد: عملیات اجرایی مسیر گردشگری درحال اجرا است که این پروژه در جذب سرمایه‌گذاران گردشگری و متعاقب آن افزایش انگیزه مالکین برای حفظ و احیای خانه‌های واجد ارزش، بسیار تأثیرگذار است.

 

بادامی‌نجات همچنین از مرمت و بازسازی بنای تاریخ و تمدن (خانه پوستی‌زاده) به همت سازمان عمران شهرداری خبر داد و افزود: این بنا سال‌های گذشته به همت مدیریت شهری تملک و مرمت شده و به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

بادامی‌نجات اضافه کرد: سازمان عمران شهرداری همدان مجدداً بازسازی و مرمت بنای تاریخی پوستی‌زاده را شروع کرده و تلاش بر آن است که این اثر تاریخی ارزشمند برای سال‌های آینده به‌عنوان هویتی از شهر همدان، حفظ شود.

 

وی اظهار کرد: کاربری جدیدی برای این بنای تاریخی تعریف شده است که در آینده مردم شهر بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

 

بادامی‌نجات به تأکید اعضای شورای اسلامی شهر همدان بر احیای بافت‌های تاریخی و واجد ارزش سطح شهر اشاره کرد و گفت: آثار و بناهای بی‌نظیر و ارزشمندی در کهن‌شهر همدان وجود دارند که تکرار نشدنی هستند و مسئولیت هرکدام از ما در حوزه مدیریت شهری حفظ این بناهای واجد ارزش است.

 

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: تأکید ما بر افزایش نیروی کار متخصص برای سرعت بخشیدن به این فعالیت‌ها است که بتوانیم تا پایان دوره ششم شورا شاهد اقدامات قابل توجهی در حوزه گردشگری باشیم.

 

شناسه خبر 75722