شناسه خبر:75787
1402/8/22 11:32:04

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان مبلغ 900 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج، روستاهای بالادست سد ژاوه و تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر سنندج و روستاهای ای سنندج، مریوان و دیواندره در نظر گرفته شده و قرار است از سوی دفتر رئیس جمهور این میزان اعتبار ابلاغ شود.

محمد فرهاد به‌منظور حفظ و حراست از سد ژاوه به‌عنوان یک منبع مهم تأمین آب باید فاضلاب روستاهای بالادست این سد ساماندهی شود تا هم حفظ و حراست از محیط زیست انجام و هم از ورود فاضلاب به کاسه سد ژاوه جلوگیری شود.

 

وی تصریج کرد: در همین راستا پروژه ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج نیز به مبلغ 500 میلیارد تومان اجرا شد و در سفر اخیر رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

 

وی افزود: اجرای این پروژه با هدف حفظ سلامت آب سد ژاوه بود.

 

وی افزود: در همین راستا با هدف اجرای شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج و نیز ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج و روستاهای بالادست سد ژاوه، 600 میلیارد تومان منظور شده و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: علاوه بر این 600 میلیارد تومان، 300 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مریوان و دیواندره و همچنین باقی‌مانده طلب پیمانکار تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج نیز از سوی دفتر رئیس جمهور قرار است ابلاغ شود.

 

فرهاد ابراز امیدواری کرد، بس از جذب و هزینه این مبلغ به حوزه فاضلاب استان، شاهد رشد و ارتقای چشمگیر شاخص‌های این حوزه باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در هفته گذشته گفت: پروژه‌های تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره و طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج با هزینه مجموع 750 میلیارد تومان به صورت همزمان با سایر طرح‌های وزارت نیرو در کردستان توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 75787