شناسه خبر:75816
1402/8/22 13:02:09

سپهرغرب-گروه خبر:فرماندار همدان گفت: وظایف و تکالیف شهرداری در ایجاد رضایتمندی مردم بسیار مؤثر است.

مسلم مخفی ظهر یکشنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به در پیش بودن انتخابات، اظهار کرد: در روند تقویم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روند پیش‌ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی 175 نفر از حوزه همدان ثبت‌نام کردند که 10 نفر انصراف دادند، 17 نفر رد صلاحیت و پنج نفر عدم احراز شدند.
وی افزود: در کل 143 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخاباتی همدان تأیید شدند؛ همچنین در بحث خبرگان رهبری 9 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
 
فرماندار همدان با بیان اینکه از امروز 112 روز تا انتخابات باقی مانده است، گفت: برای افزایش مشارکت مردم، شهرداری باید تا زمان انتخابات وظایف و تکالیف خود را بهتر انجام دهد و گره‌های کور شهر را باز کند.
 
مخفی خاطرنشان کرد: زمانی با مردم صحبت می‌کنم، خواسته آنان بهبود شرایط اقتصادی برای حضور در انتخابات است و ما به تمام دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسان تأکید کرده‌ایم چندین‌برابر فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به لزوم حل مشکلات شهری، بیان کرد: برای مشکلاتی نظیر دست‌فروش‌های پیاده‌راه بوعلی‌سینا، جمعه‌بازار، مدیریت میدان امام خمینی (ره) و بازار سر گذر، باید مدیریت شهری با قدرت ورود کند؛ هرچند اعتقاد داریم بعضی از این موارد ورود دستگاه‌های امنیتی را می‌طلبد.
 
فرماندار همدان عنوان کرد: بودجه ما در برابر بودجه شهرداری ناچیز است، اما در دولت خدمت‌گزار در فرمانداری تلاش کردیم چندین‌برابر برای مناطق محروم کار کنیم.
 
شهردار همدان: مشکلات شهری از زبان فرماندار به دستگاه‌ها بیان شود
 
شهردار همدان نیز گفت: فرماندار همدان برای حل مشکلات شهری که نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد، ورود کند.
 
سیدمسعود حسینی با اشاره به همراهی فرمانداری در حل مشکلات مدیریت شهری، اظهار کرد: همواره جلسات متعددی را با فرماندار جهت مشکلات شهری داشته‌ایم که بدون شک این همراهی و همدلی بسیار راهگشا است.
 
وی افزود: در بحث سر گذر نیز بنرهایی را نصب کردیم و مشکل این منطقه درحال حل شدن است.
 
شهردار همدان با اشاره به ورود فرمانداری در بعضی از مشکلات بزرگ شهری، گفت: در بعضی از مشکلات بزرگ مدیریت شهری انتظار داریم فرماندار به‌صورت مستقیم ورود کند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: بیان مطالبات شهرداری از زبان فرماندار خطاب به دستگاه‌های مختلف، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌ها از رسالت اصلی خود به بهانه بحث درآمدزایی دور شده‌اند، بیان کرد: در طرح مسکن ملی شهرداری دو هزار هکتار زمین با تصویب شورا به همدان اضافه کرد تا یکی از معضلات اصلی شهر در بحث تأمین زمین برای طرح اقدام ملی حل شود؛ اما بعضی از دستگاه‌ها به بهانه مسکن ملی به‌واسطه خلع‌های قانونی، سوء استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه با این روند درآمدهای شهرداری دچار خدشه می‌شود، گفت: از این موضوع گلایه‌مند هستیم؛ بالاخره بخشی از درآمدهای شهرداری از صدور پروانه بوده و نباید این موضوع دچار چالش شود.
 
حسینی افزود: همچنین یکی از مطالبات جدی ما در بحث خاموشی و تاریکی‌های شهر بوده که نسبت به سایر استان‌ها سرآمد هستیم؛ چند وقت پیش که در تهران بودم، دیدم که با روشنایی، نشاط در شهر وجود دارد و این یک خواسته جدی است.

شناسه خبر 75816