شناسه خبر:75835
1402/8/23 11:09:57

سپهرغرب-گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: پارک علم و فناوری کردستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، دانشگاه کردستان، کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی علوم پزشکی کردستان و شتابدهنده ژرفا استارتاپ‌ویکند حوزه سلامت را برگزار می‌کند.

بابک سوری اظهار کرد: استارتاپ‌ویکند حوزه سلامت در روزهای 24 تا 26 آبان ماه در مجتمع نوآوری نور پارک علم و فناوری کردستان واقع در محوطه دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، اعلام کرد: استارتاپ ویکند یک گردهمایی آموزشی و تجربی برای صاحبان ایده، فناوران و نوآوران است تا در جریان آن بتوانند ایده‌های خود را با یکدیگر در میان گذاشته و آن‌ها را در معرض قضاوت داوران و منتورها قرار دهند.
 
رئیس پارک علم و فناوری کردستان، در خصوص محورهای برگزاری استارتاپ‌ویکند حوزه سلامت، بیان کرد: پزشکی شخصی، سلامت الکترونیک، محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات سلامت و بیومدیکال و فرآورده‌های بیولوژیکی محورهای این رویداد خواهند بود.
 
سوری با اشاره به اهمیت رویدادهای استارتاپی در یافتن راه حل‌های نوآورانه و فناورانه، اظهار کرد: در این رویداد سه روزه، گروهی از نوآوران، فناوران، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، توسعه‌دهندگان، علاقه‌مندان به راه‌اندازی شرکت‌ نوپا و صاحبان ایده با هم جمع می‌شوند و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا یک شرکت نوپای جدید راه‌اندازی و نمونه اولیه‌ای از کار خود ارائه کنند و در پایان روز سوم، ماحصل کار خود را به داوران مسابقه ارائه دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: جوایز در نظر گرفته شده شامل 100 میلیون ریال جایزه نقدی برای تیم نخست، 70 میلیون ریال جایزه نقدی برای تیم دوم، 50 میلیون ریال برای تیم سوم و اعطای جایزه نقدی و اعطای گرنت خدماتی مشاوره، آموزش و منتورینگ از پارک علم و فناوری کردستان به سه تیم برتر این استارتاپ‌ویکند است.
 
گفتنی است که استارتاپ‌ویکند رویدادی (کارگاهی) آموزشی- تجربی است که در طی 54 ساعت (دو روز و نیم) در یک آخر هفته تشکیل می‌شود و چند هدف دارد: شبیه سازی محیط کسب و کار و چالشهای راه اندازی و کار کردن در محیط‌های استارتاپی. (در حد بضاعت 54ساعت)، شبکه‌سازی بین افراد و مربیان و جامعه پویای هر منطقه، آموزش اصول اولیه و ادبیات این حوزه، آشنا سازی اولیه با تشکیل تیم و کارتیمی و تقسیم وظایف و انواع ارائه و تمرکز بر اجرا و اعتبارسنجی و در کل ایجاد نگرشی صحیح و نوین به کارآفرینی.

شناسه خبر 75835