شناسه خبر:75936
1402/8/25 10:43:40

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های بهداشتی درمانی صورت گرفته و در حال حاضر تعداد 150 پروژه بهداشتی درمانی در نقاط محروم استان در حال ساخت است.

قباد محمدی در جمع خبرنگاران درخصوص پروژه‌های درمانی و بهداشتی استان، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی و تحقیقاتی از جمله مهمترین اهدافی است که در دانشگاه علوم پزشکی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی اعمال شده به استان در هشت سال جنگ تحمیلی، زیر‌ساخت‌ها نیاز به توسعه و بازسازی دارند که الحمدالله در دولت سیزدهم اهتمام خوبی به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حدود 150 پروژه در نقاط محروم استان در حال اجرا است که 120 پروژه‌ از این تعداد به اتمام رسیده و آماده افتتاح هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد، پروژه‌های بزرگی هم در مراکز شهری در دست اجرا داریم که بعضی‌ها تمام و آماده افتتاح و بعضی‌ها هم در مرحله تجهیز هستند از جمله این پروژه‌ها پروژه روانسر است که با اتمام آن آرزوی دیرینه مردم این دیار تحقق پیدا کرد.

محمدی اشاره‌ای به پروژه بیمارستان ثلاث باباجانی داشت و افزود: مراحل انتهایی پروژه در حال طی شدن است.

وی با بیان اینکه پروژه اورژانس 32 تخته بیمارستان اسلام‌ آبادغرب در حال بهره برداری است، اضافه کرد: پروژه ام.آر.آی بیمارستان اسلام آبادغرب مراحل پایانی را طی می‌کند و ان‌شاءالله حداکثر ظرف 20 روز تا یک‌ماه آینده شروع به کار خواهد کرد، همچنین دستگاه پروژه کم‌نظیر پت‌اسکن هم نصب و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

محمدی در ادامه از اتمام پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه سخن گفت و افزود: در مرحله تجهیز قرار دارد.

وی در رابطه با پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی که یکی از بزرگ‌ترین اورژانس‌های ترمای کشور است، اظهار کرد: پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در اوایل سال آینده افتتاح شود.

 

 

شناسه خبر 75936