شناسه خبر:75950
1402/8/25 11:03:17

سپهرغرب، گروه خبر: معاون محیط‌‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش زیست محیطی بیش از 2237 واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

کامبیز خلیلی در جمع خبرنگاران از پایش زیست محیطی بیش از دو هزار و 237 واحد صنعتی و تولیدی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.وی افزود: هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی که توسط کارشناسان و آزمایشگاه‌های معتمد انجام می‌گیرد بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و واحدهای تولیدی استان، و برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: پایش مستمر و گاها سرزده از واحد‌های صنعتی، خدماتی و در استان انجام می‌شود و در جریان این پایش‌ها در 6 ماهه نخست امسال، تعداد 321 اخطاریه رفع آلودگی نیز صادر شده است.

خلیلی با تأکید بر اینکه واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری هستند و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شوند و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود و در صورت استمرار در نقض قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

به گزارش فارس استان مرکزی رتبه چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است و دارای 37 شهرک و ناحیهٔ صنعتی فعال می‌باشد.

شناسه خبر 75950