شناسه خبر:75955
1402/8/25 11:18:23

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از راهیابی 16 اثر از همدان به جشنواره کشوری قصه‌گویی خبر داد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر ظهر روز گذشته در حاشیه مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی در همدان اظهار کرد: با فراخوانی که در سراسر استان داشتیم، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عموم مردم نظیر دانش‌آموزان، بزرگ‌سالان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها فیلم‌های قصه‌گویی خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه از بین 300 اثر قصه‌گویی 32 اثر انتخاب شد و شرکت‌کنندگان طی دیروز و امروز در سینما کانون به اجرا پرداختند، گفت: این آثار داوری شد که از بین آن‌ها 16 قصه به مرحله کشوری راه می‌یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه ویژگی امسال جشنواره اضافه شدن جایزه ویژه سردار سلیمانی و جایزه ویژه لبخند با شعار«با قصه لبخند بسازید» بود، بیان کرد: شعار امسال جشنواره نیز «با قصه لبخند بسازید» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به جنایات صهیونیسم و کشته شدن کودکان و زنان بی‌گناه غزه 10 روز پیش بخش رقابتی نیز به این جشنواره اضافه شد، گفت: در این راستا کودکان و نوجوانان با موضوع غزه به‌صورت غیر رقابتی قصه گفتند و امروز از هر فردی که در این زمینه قصه داشت، تقدیر شد.

ابراهیمی‌هژیر به حضور داورانی از استان‌های زنجان، مرکزی و همدان در این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در جشنواره امسال حضور پُررنگ نوجوانان را شاهد بودیم، نوجوانانی که اغلب قصه‌های خود را از روی شاهنامه فردوسی انتخاب کرده بودند که بسیار قابل تقدیر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا کودکان و نوجوانان استان به‌ویژه در مناطق روستایی درگیر این جشنواره شدند؟ افزود: تقریباً 60 درصد شرکت‌کنندگان از مناطق مختلف، روستاها و حاشیه شهر بودند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه اجراهایی از شهرهای اسدآباد، فامنین، قهاوند و بهار نیز داشتیم و خانواده‌هایی مشتاقانه در کنار قصه‌گو در این جشنواره شرکت کرده بودند، اذعان کرد: آن‌ها فرزندان خود را برای قصه‌گویی به این جشنواره می‌آوردند و حتی ساعت‌ها‌ پای برنامه‌ها می‌نشستند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره‌ها آموزش رسم زندگی به کودکان و نوجوانان است، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی و شناخت خوبی و بدی‌های موجود در دنیا و بالا بردن تاب‌آوری کودکان و نوجوانان، از دیگر اهداف است.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: ما به دنبال این بودیم کودکان و نوجوانان غیر مستقیم با زبان قصه و با استفاده از تخیل واقعیت‌های زندگی را ببینند و با مسائلی آشنا شوند.

وی تأکید کرد: رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است و دنبال آن هستیم که از این طریق کتاب‌های خوبی به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم.

 

شناسه خبر 75955