شناسه خبر:76012
1402/8/27 11:58:37

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اجرای 42 دوره مهارت آموزی ویژه کارکنان وظیفه از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: تعداد 826 نفر از سربازان موفق شدند دوره‌های مهارت آموزی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

جمال سلمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: با هدف افزایش نشاط خدمتی و ایجاد مهارت شغلی برای کارکنان وظیفه، پلیس استان با کمک ارگان‌های متولی اقدام به برگزاری 42 دوره آموزش مهارت شغلی برای سربازان کرده است.وی اضافه کرد: با همکاری ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، جمعیت هلال احمر، فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون 826 نفر از سربازان وظیفه موفق شدند دوره‌های مهارت‌آموزی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه سربازان وظیفه پس از پشت سرگذاشتن دوره‌های مهارت آموزی گواهینامه معتبر از سوی فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند،تصریح کرد: این اقدام در راستای آمادگی سربازان برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت مقدس سربازی تدوین شده است.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارکنان وظیفه می‌توانند پس از دریافت مدرک از وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد:با مساعدت قرارگاه مهارت‌آموزی در مرکز و همکاری ارگان‌های همسو کارگاه مهارت‌آموزی سربازان در استان تجهیز و کارکنان وظیفه در رشته‌های مکانیکی، جوشکاری، آشپزی، خبازی، برق‌کشی و دیگر رشته‌های فنی آموزش می‌بینند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای مسابقات مهارتی با همکاری اداره فنی و حرفه ای خبرداد و گفت: این مسابقات که با شعار پنجه‌های کارامد و اشتغال سرآمد آغاز و سربازان وظیفه در 15 رشته شامل تعمیرات موبایل،تعمیرات خودرو،برق خودرو،جوشکاری و... به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: سربازان در کنار مسابقات مهارتی در رشته‌های آمادگی جسمانی، تیراندازی، امداد و نجات و حفاظت فیزیکی نیز با هم رقابت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان در پایان بر تداوم اجرای دوره‌های مهارت آموزی در استان تاکید کرد و گفت: در صدد هستیم تا بتوانیم با همکاری سایر ارگان‌های برون سازمانی مهارت‌هایی شامل پرورش دام سبک، کشت نباتات و گیاهان دارویی، پرورش قارچ و فناوری اطلاعات به کارکنان وظیفه نیز آموزش داده شود.

شناسه خبر 76012