شناسه خبر:76035
1402/8/28 10:47:42
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تأمین 180 هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در شهر همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تأمین 180 هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در شهر همدان خبر داد و گفت: برای 180 هکتار زمین از اراضی شهرداری، دانشگاه آزاد و اوقاف درحال توافق به‌منظور تملک هستیم.

مجید صالحی‌امیر با اشاره به اینکه در چندین نقطه شهر همدان درحال توافق برای تملک اراضی هستیم، اظهار کرد: درحال حاضر برای 118 هکتار از اراضی شهرداری و 55 هکتار از اراضی دانشگاه آزاد درحال توافق به‌منظور تملک هستیم.

 

وی تصریح کرد: در توافق با شهرداری 60 درصد سهم مسکونی و 30 درصد سهم تجاری به شهرداری داده شده و 40 درصد از این اراضی به دولت انتقال یافته که همگی در راستای کمک به مجموعه شهری و حل مشکل مسکن شهر همدان بوده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره نحوه ساخت مسکن در این اراضی یادآور شد: بعد از اینکه طرح این اراضی مشخص شد، در مورد نحوه واگذاری و یا ساخت مسکن در این زمین‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه براساس ماده 10 قانون جهش تولید مسکن تمامی ادارات دولتی مکلف هستند اراضی مازاد خود را به راه و شهرسازی تحویل دهند، تأکید کرد: متأسفانه در استان همدان هیچ‌کدام از ادارات به غیر از استانداری، این قانون را اجرایی نکردند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: اداره‌ کل ثبت و دارایی باید اراضی دستگاه‌های دولتی را احصا کند و فهرست این اراضی را به راه و شهرسازی ارائه دهد تا این اراضی به نام راه و شهرسازی انتقال داده شده و صرفاً برای تولید مسکن به‌کار گرفته شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه تقریباً در تمامی شهرهای استان همدان توافقات لازم برای تأمین زمین انجام شده است، گفت: خوشبختانه دغدغه تأمین زمین در استان حل شده و توافقات صورت گرفته و فقط مراحل اداری باقی‌مانده که درحال انجام است.

 

صالحی‌امیر با بیان اینکه پروژه‌های مسکن ملی در همدان نیز پیشرفت خوبی دارد، یادآور شد: پروژه 11 هزار واحدی شهر همدان پیشرفت خوبی دارد، به‌طوری که سه هزار و 500 واحد به سقف چهارم رسیده و برای بلوک‌های دیگر عملیات اجرایی آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه قصد نداریم پروژه‌های مسکن ملی را بدون خدمات روبنایی تحویل متقاضیان تحویل دهیم، خاطرنشان کرد: پروژه 120 واحدی شهرک بهشتی آماده شده و می‌توانستیم دو ماه گذشته تحویل مردم دهیم، اما قصد نداریم پروژه‌های مسکن ملی را بدون خدمات روبنایی تحویل دهیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان اظهار کرد: درحال حاضر پروژه 120 واحدی مسکن ملی شهرک بهشتی تکمیل شده و تنها محوطه‌سازی درحال انجام است که بنیاد مسکن قول داده تا دو ماه آینده تحویل دهد.

 

شناسه خبر 76035