شناسه خبر:76041
1402/8/28 12:12:57

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای متخلف در بازار استان طی سال جاری افزون بر 274 میلیارد ریال به دلیل تخلف‌های صنفی جریمه شدند.

فرزاد سردارزاده اظهار کرد: بازرسان این سازمان تاکنون بیش از 515 هزار و 750 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و صنعتی در سطح استان داشتند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها هزار و 635 مورد تخلف محرز و پرونده آن‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در این مدت را افزون بر 264 میلیارد ریال خواند و ادامه داد: افزون بر این موارد 6 هزار و 283 مورد گشت مشترک با حضور تعداد دیگری از دستگاه‌های اجرایی در بازار استان انجام شد.

سردارزاده اضافه کرد: در نتیجه بازرسی‌های انجام شده توسط گشت مشترک 662 فقره پرونده تخلف به ارزش 10 میلیارد و 569 میلیون ریال تشکیل شد.

وی یادآور شد: در هفت ماهه نخست سال جاری 70 مورد بازدید و بازرسی از انبارهای استان هم انجام شده و 18 مورد تخلف عرضه خارج از شبکه در این انبارها شناسایی شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان اظهار کرد: در این مدت هزار و 610 مورد گزارش مردمی از تخلف در بازار داشتیم که از این تعداد 334 مورد تخلف احراز و پرونده آن به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سردارزاده اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده در این ایام مربوط به کیف و کفش و پوشاک بوده است.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت وغیره با شماره تلفن 124 تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

75 هزار و 768 واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از 30 هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره‌ای تشکیل داده است.

 

شناسه خبر 76041