شناسه خبر:76050
1402/8/28 12:39:22

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: 2 هزار و 300 ویژه برنامه ورزشی، اجتماعی و فرهنگی در هفته بسیج این استان برگزار می‌شود.

سردار پاسدار «محسن کریمی» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ( 29 آبان تا پنج آذرماه) افزود: مهمترین برنامه هفته بسیج استان، دیدار تعدادی از بسیجیان برجسته با مقام معظم رهبری در پنجم آذرماه است.

وی بیان کرد: برگزاری رزمایش بسیج همزمان با سراسر کشور، قدردانی از 500 هنرمند در برنامه‌های فرهنگی و توزیع 230 سری جهیزیه از دیگر برنامه‌های تدارک شده در هفته بسیج است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بخش عمده برنامه‌های پیش بینی شده، محرومیت‌زدایی مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و سایر اقشار نیازمند، لایروبی قنوات و ساخت کانال آب کشاورزی است.

سردار پاسدار کریمی درباره آبرسانی به روستاهای استان افزود: پارسال 67 روستا آبرسانی شد و امسال نیز 160 طرح آبرسانی با کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در حوزه توانمندسازی نیز 760 صندوق قرض‌الحسنه با سرمایه مردمی راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: این نهاد مقدس در ایجاد اشتغال، قدم‌های بزرگ برداشته است و در همین راستا نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستانهای استان در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

سردار پاسدار کریمی به شعار هفته بسیج اشاره کرد و افزود: شعار هفته بسیج در سال 1402 «امید ملت ایران »معرفی شده است.

فعالیت یک هزار و 270 گروه جهادی در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: این گروه‌های جهادی با تخصص‌های مختلف در استان در مناطق محروم به ارایه خدمات مشغول هستند.

سردار پاسدار کریمی به اقدامات گروه‌های جهادی در ساخت واحد مسکونی اشاره کرد و افزود: برخی از گروه‌های جهادی در مدت 35 تا 40 روز منازل مسکونی متقاضیان را ساخته و تحویل می‌دهند.

وی به جهاد تبیین و تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: همه وظیفه داریم در این حوزه فعالیت اثرگذار داشته باشیم و در این جهاد منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پارسال همه کشورها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای گسترده، علیه ما بودند ولی اکنون شبکه من و تو در حال تعطیلی است و این نشان می‌دهد که دشمنان از فعالیت بر علیه جمهوری اسلامی نتیجه عکس گرفتند.

سردار کریمی گفت: امپراطوری رسانه‌ای در طوفان الاقصی در اختیار استکبار است اما از ظرفیت خبرنگار مردمی در غزه استفاده شد و آنان کار عظیم انجام دادند و افکار عمومی را بیدار و در این راه 50 خبرنگار مردمی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره بزرگداشت هفته بسیج اشاره کرد و افزود: هر کسی دلش برای کشور و انقلاب اسلامی، می‌تپد و برای کشور متحمل تلاش و زحمت می‌شود، بسیجی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بسیج قبل از آنکه سازمان و نهاد باشد، یک تفکر انقلابی است تا در میدان کارزار، مقابل دشمنان ایستادگی کند.

سردار کریمی افزود: مردم در میدان مبارزه، سرمایه بیکران برای انقلاب اسلامی هستند و حضرت امام، مردم را سرمایه اجتماعی می‌دانستند و این سرمایه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده داشت.

 

شناسه خبر 76050