شناسه خبر:76076
1402/8/29 12:43:58
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج:

وجود 2 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سنندج

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: از سال گذشته طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری سنندج اعم از اتوبوس و تاکسی کلید خورده و این طرح هم‌اکنون نیز در حال اجرا است.

حمید خضری یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کشور از تابستان سال گذشته کلید خورده است و دو شرکت سازنده خودرو، طرف قرارداد وزارت کشور شدند تا تاکسی و اتوبوس را در کل کشور تأمین کنند.
وی افزود: در قالب این برنامه 230 دستگاه تاکسی در شهر سنندج از اواخر بهمن سال گذشته تاکنون نوسازی شده و 20 دستگاه اتوبوس نیز خریداری کرده‌ایم که تاکنون پنج دستگاه از این تعداد را تحویل گرفته‌ایم و به‌زودی وارد چرخه فعالیت می‌شود.
 
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج، با بیان اینکه شرکت‌های سازنده خودرو مابقی 15 دستگاه را هنوز تحویل نداده‌اند، ادامه داد: تمام این اتوبوس‌ها برای جامعه کم‌توان‌ مناسب‌سازی شده است.
 
خضری در ادامه با اشاره به اینکه از سه هزار و 122 دستگاه تاکسی فعال در سنندج 70 درصد آن برابر با دو هزار دستگاه فرسوده است، ادامه داد: تعداد تاکسی سنندج به نسبت سرانه جمعیتی شهر زیاد نیست و بر اساس سرانه کشوری باید برای هر 150 نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه براساس جمعیت باید در حال حاضر چهار هزار و 500 دستگاه تاکسی فعال در سنندج وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار و 122 دستگاه تاکسی که حدود 700 تا 800 دستگاه آن اسقاطی است در شهر سنندج فعال بوده که نوسازی آن به‌عنوان یک اولویت مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.
 
وی قیمت کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس را حدود 110میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: افزایش هزینه تمام‌شده خرید اتوبوس موجب شده که سرمایه‌گذاری در این زمینه برای بخش خصوصی جذابیت نداشته باشد و در حال حاضر تنها 12 دستگاه اتوبوس از شرکت‌های بخش خصوصی در ناوگان اتوبوس‌رانی شهر سنندج فعالیت می‌کنند.

شناسه خبر 76076