شناسه خبر:76078
1402/8/29 12:46:15

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از اختصاص یک هزار و 600 میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داد و گفت: برای رفع و اصلاح کامل 16 نقطه پرحادثه استان سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتیار نیاز است.

سید زاهدین چشمه‌خاور روز یکشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش روز بدون حادثه همزمان با هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی اظهار کرد: همزمان با این هفته امروز رزمایش روز بدون حادثه با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران استانداری ایلام برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این رزمایش را توجه مردم و مسئولان به شکل فزآینده به مباحث مهم ترافیکی و رانندگی و عواقب ناشی از آن ذکر کرد و افزود: آگاهی و اطلاع‌رسانی در خصوص حوادث ترافیکی و سوانح جاده‌ای در ارتقای فرهنگ ایمنی بسیار اثرگذار است.
 
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: همه‌ساله در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه روز 20 نوامبر (29 آبان) به یاد قربانیان حوادث ترافیکی برنامه خاصی برگزار می‌کنند، امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده رزمایش روز بدون حادثه در استان برگزار شد.
 
چشمه‌خاور با بیان اینکه در هفت ماهه سپری شده از سال جاری تردد خودروها در جاده‌های استان 21 درصد افزایش داشته است، گفت: در این بازه زمانی تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از سوی این سازمان برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان بیان کرد: در این راستا اعتباری افزون بر هزار و 600 میلیارد ریال اختصاص یافته است که مناقصات این حوزه نیز برگزار و پیمانکاران مربوطه مشغول کار هستند.
 
وی اضافه کرد: در سال جاری 13 هزار میلیارد ریال برای راه‌های استان هزینه خواهد شد و تا کنون 80 درصد عملیات اجرایی پروژه‌ها انجام و مابقی نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد.
 

شناسه خبر 76078