شناسه خبر:76096
1402/8/29 13:26:44

سپهرغرب-گروه خبر:علیرغم گذشت حدود 50 سال از آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه، این پروژه کماکان نیمه کاره باقی مانده است.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت این پروژه اظهارکرد: سال گذشته در سفر رئیس جمهور به استان حدود 55 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که طی مدت سه سال به آن تزریق می‌شود.

 

وی افزود: مطالعات و طرح‌هایی که سابقا برای احداث این موزه انجام گرفته بود، امروزه دیگر با ضوابط احداث موزه‌های کشور همخوانی ندارد، لذا ابتدای امسال از طریق برگزاری مناقصه، اجرای مطالعات جدید موزه را به یک شرکت مشاور واگذار کردیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان از پایان مطالعات این پروژه توسط شرکت مشاور خبر داد و گفت: این مطالعات شامل طرح محتوایی، معماری داخلی و گرافیک محیطی موزه است.

 

این مسئول یادآورشد: متاسفانه امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی ایرادات و نواقصی را به این مطالعات وارد کرده که شرکت مشاور باید آنها را برطرف کند.

 

وی تاکید کرد: شرکت مشاور اعلام کرده ظرف یکی دو هفته آینده، نواقص و ایرادات را رفع خواهد کرد و پس از آن باید تائیدیه امور موزه‌های وزارتخانه را بگیریم.

 

فرمانی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو ماه آینده فاز انجام مطالعات پروژه به اتمام برسد و بدنبال آن در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی موزه منطقه‌ای از سر گرفته می‌شود.

 

وی در پایان اعلام کرد: از 55 میلیارد تومانی که در سفر رئیس جمهور به این پروژه اختصاص یافته، تاکنون پنج میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

شناسه خبر 76096