شناسه خبر:76173
1402/9/1 11:06:35

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از ساماندهی سهمیه آرد روستاییان و عشایر استان خبر داد.

تقی منصوریان روز سه‌شنبه در نشست بررسی توزیع آرد روستاییان و عشایر استان ایلام اظهار کرد: بر اساس دستور ابلاغی وزارت کشور در راستای توزیع عادلانه آرد میان روستاییان و عشایر، تلاش شد که با بررسی این موضوع سهمیه سرانه هر خانوار به‌درستی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
 
وی تأکید کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه مشخص شد که برخی از مناطق روستایی و عشایر حتی کمتر از پنج کیلوگرم سرانه آرد دریافت می‌کنند و در برخی مناطق دیگر استان این رقم به 12 کیلوگرم در ماه می‌رسد.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: به‌منظور اصلاح و برخورداری این قشر زحمت کش از سهمیه آرد به‌صورت عادلانه با همراهی دستگاه‌های جهاد کشاورزی، غله، تعاون روستایی و امور عشایری برای ثبت کد ملی افراد روستایی و عشایر در سامانه مدیریت یکپارچه آرد کشور ظرف مدت 10روز فرصت داده شد.
 
منصوریان از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط در شهرستان‌های استان خواست که ضمن اطلاع رسانی به جامعه عشایر و روستایی آنان را برای دریافت سهمیه آرد عادلانه ترغیب به ثبت نام در سامانه کنند.
 
وی اداره غله و تعاون روستایی را مکلف کرد که به‌منظور تسریع در روند ثبت نام افراد عشایر و روستایی با ادارات مربوطه برای ثبت در سامانه همکاری کنند.
 
اکنون سهمیه آرد عشایر کشور 12 کیلوگرم در ماه برای هر نفر است که این آمار در استان ایلام بین 2تا 14کیلوگرم متغیر است.
 
جمعیت عشایری استان ایلام حدود 60 هزار نفر و جمعیت روستایی 45 هزار نفر است که سهمیه آرد خام دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 76173