شناسه خبر:76179
1402/9/1 11:15:20

معاون آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از افتتاح مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به‌عنوان نخستین مرکز رشد فناوری سلامت غرب کشور در اسدآباد طی دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

مجید براتی اظهار کرد: با فراهم کردن الزامات لازم و نیز ارزیابی ارزیابان وزارت بهداشت ضمن پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هفته گذشته از وزارت بهداشت دریافت شد.

 

وی با بیان اینکه جزء معدود دانشکده‌هایی هستیم که دارای مرکز رشد فناوری سلامت بوده و در غرب کشور نخستین دانشکده‌ای است که موفق به دریافت مجوز راه‌اندازی این مرکز شده است، خاطرنشان کرد: به‌منظور توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز رشد محل استقرار هسته‌های فناور خواهد بود.

 

براتی بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز رشد دانشجویان، کارکنان دانشکده و حتی افرادی که ایده و طرح‌های فناور داشته باشند، می‌توانند ایده‌های خود را به این مرکز آورده و در شورای فناوری دانشکده ایده‌های فناور آن‌ها مطرح شود که درصورت تصویب به‌عنوان یک هسته فناور در این مرکز رشد به آن‌ها فضا داده خواهد شد و در آنجا مستقر می‌شوند.

 

وی ادامه داد: با استقرار این هسته‌های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به تبع سایر مراکز رشد فناوری سلامت، حمایت لازم ازجمله بودجه‌ای از این واحدهای فناور انجام می‌گیرد و می‌توانند در آن فضا ایده‌های خود را پیگیری کنند و بتوانند محصول ایده خود را تولید کنند که اگر محصول تولیدشده آن‌ها دانش‌بنیان باشد، به شرکت دانش‌بنیان تبدیل خواهند شد.

 

براتی با بیان اینکه شروع یک شرکت دانش‌بنیان از هسته‌های فناور است، مطرح کرد: این مرکز با دعوت از استارت‌آپ‌ها و مشاوران مختلف برای هسته‌های فناور حمایت‌های مختلف مشاوره‌ای نیز انجام خواهد داد؛ ضمن اینکه حمایت‌های مادی و معنوی نیز از این هسته‌های فناور انجام می‌گیرد و با معرفی لازم می‌توانند از طریق صندوق مرکز رشد، تسهیلات دریافت کنند.

شناسه خبر 76179