شناسه خبر:76181
1402/9/1 11:16:59
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند:

معرفی 158 خبازی متخلف نهاوندی به تعزیرات

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال تاکنون 592 مورد بازرسی از نانوایی‌های نهاوند انجام شده که در پی آن 158 پرونده تخلف شامل گران‌فروشی و کم‌فروشی تشکیل و به‌منظور اعمال قانون، به تعزیرات معرفی شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند، توکل آبشناس با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون به‌منظور تنظیم بازار 28 تُن مرغ منجمد، 110 تُن برنج هومالی و هندی و 5.5 تُن گوشت قرمز توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان اقلام اساسی مذکور در بازار توسط مباشران منتخب توزیع شده است، افزود: در آبان‌ماه امسال 34 مورد بازرسی و نظارت بر روند توزیع و عرضه اقلام اساسی صورت گرفته که در پی آن 10 مورد تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

 

آبشناس یادآور شد: عمده تخلفات معرفی‌شده به تعزیرات عدم رعایت قیمت مصوب و عدم درج قیمت روی کالا بوده است.

 

وی با تأکید بر اینکه در طرح یک‌ماهه شمیم از نیمه شهریورماه تا نیمه مهرماه امسال نیز 134 بازرسی در سطح شهرستان انجام و 26 پرونده تخلفات به تعزیرات ارسال شده است، گفت: شهرستان نهاوند در بازرسی طرح شمیم رتبه نخست استان را کسب کرد.

 

آبشناس به تعداد بازرسی‌های انجام‌شده از واحدهای خبازی نهاوند اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 592 مورد بازرسی در این حوزه انجام که در پی آن 158 پرونده تخلف شامل گران‌فروشی و کم‌فروشی به‌منظور اعمال قانون معرفی شده است.

 

وی در بخش دیگری به اقدامات حوزه امور اراضی پرداخت و گفت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز، گشت‌های امور اراضی به‌صورت مستمر در شهرستان فعال است.

 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: 112 مورد اخطار در این بخش صادر شده و طی یک ماه گذشته سه فقره قلع و قمع با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و شهرداری صورت گرفته است.

 

وی از رفع تداخل 95 درصدی پلاک‌های نهاوند خبر داد و گفت: به‌منظور رفع تداخل پلاک‌های اراضی ملی و اراضی کشاورزی، 95 درصد پلاک‌های شهرستان رفع تداخل شده است.

شناسه خبر 76181