شناسه خبر:76297
1402/9/4 12:20:42

سپهرغرب-گروه خبر:معاون اجرایی رییس جمهور گفت: از مجموعه مصوبات دور اول سفر رییس جمهور حدود هفت هزار میلیارد تومان منابع وارد کرمانشاه شده که با فعال‌سازی کارگاه‌ها مواجه بودیم و با پیگیری استاندار این مبلغ اثر خوبی در حوزه اقتصادی این استان گذاشته است.

محسن منصوری که به منظور بررسی پروژه‌های اصلی سفر اول رییس جمهور وارد کرمانشاه شد، در هنگام بازدید از بیمارستان در دست احداث 540 تختخوابی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: راه آهن کرمانشاه که تکمیل کننده کریدور شرق به غرب کشور است در سال‌های قبل افتتاح شده که نواقص فنی دارد و نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که به شرایط مطلوب خود برسد.

وی اضافه کرد: به دلیل رعایت نکردن بعضی از ملاحظات فنی و استاندارد در بعضی از گلوگاه‌ها، سرعت قطار باید کاهش پیدا کند و بعضی از ایستگاه‌های راه آهن نیز نیاز به تکمیل دارد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن کرمانشاه تا مرز خسروی هم از لحاظ جابه جایی بار و گردشگر اهمیت دارد، گفت: کرمانشاه دروازه کربلا است و مردم هم در چند سال گذشته به این مرز مراجعات زیادی داشته‌اند از این جهت تکمیل این کریدور ریلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: تکمیل این پروژه به 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از این جهت پروژه فازبندی شده و در مرحله اول تا اسلام آبادغرب کار دنبال می‌شود و تامین منابع پروژه از چند طریق اعتبارات سفر، مجوزهای خاص و استفاده از بخش خصوصی پیگیری خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه پروژه راه آهن تا اسلام آبادغرب به حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: زمان بهره‌برداری از این پروژه باتوجه به شیوه تامین منابع باید تنظیم شود، باتوجه به اینکه شیوه تامین منابع مشخص نبوده، تعیین زمان بهره برداری آن کار منطقی نیست.

وی همچنین اعلام کرد: پروژه بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه هم پیشرفت 20 درصدی فیزیکی دارد که با تدبیر سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه این بیمارستان از چند محل تامین اعتبار خواهد شد، گفت: در سفر دوم رییس جمهور به کرمانشاه اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

وی محل دیگر تامین اعتبار بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه را مولدسازی دانست و گفت: راه سوم استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، هم اکنون کار این پروژه فعال است اما سرعت انجام کار با توجه به محدودیت منابع پایین است.

درخواست برای افزایش اعتبارات قطار شهری کرمانشاه

رییس سازمان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه نیز گفت: در هنگام بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه قطار شهری کرمانشاه، درخواست خود را مبنی بر افزایش اعتبارات پروژه اعلام کردیم.

مهدی غلام رضایی افزود: خواسته مشخص ما این بود که اعتبار این پروژه برای سال جاری 700 میلیارد تومان باشد و خواسته دیگر ما از محل تسهیلات ماده 56 بودجه دولت حدود 500 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: پیگیری‌هایی برای رفع معارض با میراث فرهنگی انجام شده اما درخواست داشتیم معاون اجرایی رییس جمهور به صورت ویژه این مشکل را حل کنند تا پروژه به میدان معلم برسد.

رییس سازمان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه گفت: این پروژه هم اکنون در مرحله اول 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا داریم ساخت چند ایستگاه هوایی را تا قبل از پایان امسال شروع کنیم و 2.5 کیلومتر ریل گذاری آن تاکنون انجام شده است.

وی همچنین گفت: یک کیلومتر فاز دوم پروژه قطار شهری کرمانشاه نیز حفاری شده است.

معاون اجرایی رئییس جمهور روز پنجشنبه در سفری یک روزه به استان کرمانشاه از چند پروژه عمرانی از جمله راه آهن، قطار شهری و بیمارستان 540 تختخوابی بازدید کرد و قرار است در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان نیز حضور یابد.

 

شناسه خبر 76297