شناسه خبر:76302
1402/9/4 12:37:20

امام جمعه همدان با بیان اینکه روحیه مقاومت مردم غزه محصول تربیت دینی و صبر برای خداست گفت: اتصال به خدا شهادت‌طلبی را تقویت می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج نیرویی مردمی‌، متعهد و مسئولیت‌پذیر است که هر جا کشور به حضور بسیجیان نیاز داشته مخلصانه پای کار آمده‌اند.

وی با اشاره به حضور بسیجیان در دفاع مقدس برای مقابله با دشمن، از رویکرد فرهنگی و محرومیت‌زدایی تشکل بسیج سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر بسیجیان بسیاری در روستاهای کشور مشغول خدمت هستند و در زمینه رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

امام جمعه همدان گریزی به خدمت‌رسانی بسیجیان در دوران کرونا زد و گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه به ترویج فرهنگ بسیجی می‌کنند که این مهم به معنای توجه به نقش مردم در تامین سلامت، عدالت و موفقیت‌های نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور به روحیه بسیجی و استمرار حرکت تاریخی علیه مستکبران نیاز دارد افزود: اگر افرادی که در مقابل طاغوت و مفسدان ایستادگی می‌کنند نبودند فساد همه دنیا را فرا می‌گرفت و فقر و ظلم در عالم فراگیر می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: در جریان غزه عبرت‌های فراوانی برای جامعه جهانی وجود دارد چراکه با وجود وقایع تلخ در این منطقه اما مردم در برابر ظالم مقاومت کرده و می‌کنند‌.

وی تصریح کرد: برای بسیاری از روشنفکران این سوال پیش آمده که دلیل این همه روحیه مقاومت در بین مردم فلسطین چیست، چگونه می‌شود مادری فرزندش در آغوشش به شهادت برسد اما ذکر خدا را فراموش نکند و صبور باقی بماند؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه در غزه 2 میلیون انسان در سخت‌ترین شرایط زیر صدها بمب قرار دارند اما همچنان مقاوم ایستاده‌اند گفت: کدام ملت را می‌شناسید که سرزمینش ویران شده باشد و هزاران نفر به شهادت رسیده باشند اما این اندازه مقاوم باشند؟

وی این روحیه را محصول تربیت دینی و صبر برای خدا دانست و با بیان اینکه اتصال به خدا شهادت‌طلبی را تقویت می‌کند افزود: بشر باید این صحنه‌ها را ببیند تا متوجه شود خدای متعال در گرفتاری‌ها افراد را چگونه کمک می‌کند؟

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با طرح این سوال که باید دید کدام کشورها به معنی واقعی کلمه به آموزه‌های اسلامی عمل کرده‌اند و در عمل حامی مظلوم بوده‌اند تاکید کرد: حمایت تنها با شعار دادن و محکوم کردن شدنی نیست.

وی با بیان اینکه انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده‌اند که حامی مستضعفین جهان هستند تصریح کرد: نظام شیعی ضد ظلم است و این آموزه حضرت علی(ع) و مکتب فکری فاطمی است که نباید از طاغوت ترسید.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از ورزشکاران کشور در بالا بردن پرچم ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی گفت: آن بانوی قهرمان محجبه‌ای که با نوزاد خود برای دریافت نشان روی سکو می‌رود پیام بزرگی را به دنیا مخابره می‌کند و آن اینکه یک زن مسلمان و یک مادر با وجود فرزند هم می‌تواند قهرمان باشد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت واقعی از ورزش در کشور و به تبع آن استان همدان عنوان کرد: امیدواریم عرصه برای ترویج ورزش‌های همگانی فراهم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه باید با هر نوع فسادی در این عرصه ورزش جدی برخورد شود گفت: اگر ورزش در جامعه توسعه یابد بسیاری از آسیب‌های موجود رفع خواهد شد.

 

شناسه خبر 76302