شناسه خبر:76319
1402/9/4 13:00:17
با نظر معاونت گردشگری؛

وظایف دفتر گردشگری خارجی تشریح شد

سپهرغرب-گروه گردشگری:با حکم معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی منصوب و وظایف این بخش از معاونت گردشگری تشریح شد.

علی‌اصغر شالبافیان با صدور حکمی اقدام به تغییر سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کرده و مسلم شجاعی را به‌عنوان سرپرست این دفتر منصوب کرد.

شجاعی دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکترا در رشته مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و 10 سال سابقه فعالیت در بخش خصوصی گردشگری دارد؛ وی پیش از این رئیس گروه بازاریابی و سِمت دستیاری معاونت گردشگری در حوزه بازاریابی را عهده‌دار بوده است.

در حکمی که معاون گردشگری برای مسلم شجاعی نوشته، وظایف این بخش را نیز تشریح کرده است؛ ازجمله شناسایی و توسعه بازارهای هدف گردشگری کشور به‌ویژه در حوزه کشورهای همسایه و شرکای راهبردی، ایجاد زمینه‌های مشارکت و حضور فعالانه ذی‌نفعان بخش خصوصی در تعامل با کشورهای بازار هدف، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به‌ویژه با بهره‌گیری از ابزارهای نوین و بازاریابی دیجیتال، تنوع‌بخشی به محصول گردشگری خارجی و حمایت از حضور فعالان و ایده‌های نوآورانه در این حوزه، شناسایی فرصت‌ها و حضور فعالانه در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی، ارتباط مؤثر با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در حوزه گردشگری، ارائه برنامه و پیگیری امور مربوط به تسهیل سفر گردشگران خارجی به کشور، استفاده از ظرفیت‌ها و ارتقای همکاری‌های بین‌دستگاهی جهت اهداف توسعه گردشگری خارجی و سایر امور محوله.

پیش از این فعالیت‌های دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی مورد نقد بسیاری از فعالان گردشگری قرار گرفته بود؛ حال معاونت گردشگری امیدوار است این روند با تغییرات به‌وجودآمده، بهبود یابد.

 

 

شناسه خبر 76319