شناسه خبر:76405
1402/9/6 12:15:55

همکاری مشترک آبفای استان و دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در طرح‌های پژوهشی با موضوع کیفیت آب رقم می‌خورد.

جلسه مشترک کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان درخصوص طرح‌های پژوهشی پیشنهادی آن دانشگاه برگزار شد.

جلسه مشترک کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با حضور مدیرعامل این شرکت درخصوص طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور و طرح مشترک بررسی طعم و بوی آب خروجی تصفیه‌خانه شیخی‌جان (طرح آب‌رسانی همدان از سد تالوار) برگزار شد.

مدیرعامل آبفای استان همدان در این جلسه با بیان اینکه همواره کیفیت آب آشامیدنی خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان همدان است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سالیان اخیر و کمبود منابع آبی در شهر همدان، درحال حاضر به‌دلیل برداشت بیشتر از سد تالوار، کیفیت آب همدان هم متأثر از کیفیت آب سد تالوار شده است.

فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اهمیت تمرکز طرح پژوهشی روی کیفیت آب، افزود: طرح‌های مشترک پژوهشی شرکت آب و فاضلاب با دانشگاه علوم پزشکی بایستی در راستای بهبود کیفیت آب انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان هم ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه با اشاره به استانداردهای جهانی کیفیت و طعم و بوی آب، گفت: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در راستای بهبود کیفیت آب شرب و مسائل مطرح در صنعت آب و فاضلاب بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

رضا شکوهی با بیان اینکه درحال حاضر سه طرح پژوهشی مشترک با شرکت آبفا تعریف شده، افزود: طرح بررسی طعم و بوی آب شهر همدان و طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور از مهم‌ترین طرح‌ها است که درصورت تصویب در کمیته تحقیقات شرکت آبفا و تأیید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، اجرایی خواهد شد.

در ادامه مدیر تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با ارائه گزارش همکاری‌های مشترکی که تاکنون در قالب طرح‌های پژوهشی بین شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه انجام شده است، پیشنهاد طرح پژوهشی درخصوص طعم و مزه آب را ارائه کرد.

یادآور می‌شود، طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور و یک طرح دیگر، طرح‌های پیشنهادی بودند که توسط همکاران وی در این جلسه ارائه شد.

 

شناسه خبر 76405