شناسه خبر:76430
1402/9/6 12:55:29
کارشناس زنبورعسل دامپزشکی استان ایلام:

‏عسل ایلام یکی از باکیفیت ترین عسل‌های تولیدی در کشور است

کارشناس زنبورعسل دامپزشکی استان ایلام گفت: عسل ایلام یکی از باکیفیت ترین عسل‌های تولیدی در کشور است.

محمدعلی رحمی اظهار کرد: زنبورداری و تولید عسل یکی از منابع درآمدی و اقتصادی مهم در استان است که دامپزشکی برای تقویت این اقتصاد با زنبورداران استان در بخش‌های مختلف همکاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی از عسل‌های تولیدی در استان نمونه‌بردای انجام می‌دهد، افزود: بیماری‌های حوزه زنبور و عسل در منطقه بررسی و راهکارهای درمانی به زنبورداران ارائه می‌شود.

کارشناس بخش زنبورعسل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی نیز برای زنبورداران استان ایلام هرچند وقت یک بار توسط دامپزشکی در مناطق مختلف استان برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کلاس‌ها انواع روش‌های پرورش و راه‌های تشخیص بیماری‌های حوزه زنبورعسل به زنبورداران آموزش داده می‌شود، افزود: زنبورداران برای حفظ کیفیت عسل باید از درمان‌های زمان پاییزه و اول زمستان و اول بهار بیشتر استفاده کنند تا باقی مانده دارویی در عسل وجود نداشته باشد.

کارشناس بخش زنبورعسل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: معمولاً سالی یک یا دو بار از عسل‌های تولیدی در استان نمونه‌برداری برای شناسایی بیماری‌ها می‌شود.

علی رحمی با اشاره به اینکه زنبورداران باید به‌موقع عملیات پیشگیری و درمان برای مقابله با بیماری‌های انجام دهند، افزود: بهترین زمان برای مبارزه با بیماری‌های زنبورعسل مثل «کنه واروا» پاییز و بهار است.

وی گفت: عسل تولیدی در استان ایلام یکی از باکیفیت ترین عسل‌های تولیدی در کشور است چراکه این استان چهارفصل است و کمترین باقی مانده دارویی را دارد.

 

شناسه خبر 76430