شناسه خبر:76465
1402/9/7 12:28:24

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان نهاوند ایجاد واحدهای جوارکارگاهی را از راهکارهای ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری افراد در حوزه‌های مختلف صنعت عنوان کرد و گفت: تاکنون 6 واحد جوارکارگاهی در شهرستان نهاوند تشکیل شده است.

احد ترکمان اظهار کرد: به مراکزی که به‌منظور گسترش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع تأسیس و راه‌اندازی شوند، مراکز آموزش جوار و بین‌ کارگاهی گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای جوارکارگاهی و بین‌ کارگاهی، ارتقای مهارت، کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان، صیانت از نیروهای کار و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر است.

ترکمان ادامه داد: با توجه به نقش این واحدها در تربیت نیروهای ماهر برای کارگاه و کارخانه‌ها از سال گذشته تاکنون 6 واحد جوارکارگاهی در شهرستان نهاوند تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین در شهرستان از ابتدای سال تاکنون 250 هزار نفرساعت معادل یک‌هزار و 474 نفر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در رشته‌های مختلف فرا گرفتند. این دوره‌های آموزشی در مراکز کارگاهی، زندان، آموزشگاه‌های آزاد و مرکز برادران واقع در روستای کوهانی برگزار شده است.

به گفته رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای نهاوند، طبق سیاست‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای سالانه باید حدود 350 هزار نفرساعت در سال مورد آموزش قرار گیرند. سال گذشته نیز 328 هزار نفر معادل یک‌هزار و 545 نفر از اقشار مختلف مردم شهرستان از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند.

وی از همکاری این اداره با دیگر دستگاه‌ها در راستای توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش‌های فنی منعقد شده، کارگاه‌های این اداره به مدت سه روز در چهار رشته در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود و علاوه‌بر این، برای رونق کسب‌وکار با کارآفرینان نیز همکاری‌ لازم به عمل می‌آید.

 

شناسه خبر 76465