شناسه خبر:76482
1402/9/8 09:51:15

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: تلاش ما کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تعالی نخبگان است و کمک به تأمین اراضی لازم برای پارک علم و فناوری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سردار امان‌الله گشتاسبی شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با جوانان نوآور، فناور و نخبه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نگاه بنده نگاهی حامی‌نگر به جوانان نوآور و فناور و نخبگان است و تمام ظرفیت‌های موجود در سپاه و بسیج در خدمت فناوران، نوآوران و نخبگان است.

وی افزود: نخبگان، فناوران و نوآوران کردستانی نمونه مثال‌زدنی جوانانی هستند که با سلاح علم و دانش به این جنگ وارد شده‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: همان جوانانی که دفاع مقدس را اداره کردند، امروزه نسل بعد آن جوانان تلاش دارند جنگ تحمیلی علمی و فرهنگی را با عزمی پولادین، خنثی کنند و برای تجهیز در این رویارویی لازم است از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

سردار گشتاسبی ادامه داد: بنای نظام ما در راستای استقلال و دوری از وابستگی در همه موضوعات است اما برای این مهم باید همه زیرساخت‌ها، امکانات و الزامات را فراهم کرد.

  فعالیت بیش از 160 واحد فناور در کردستان

رئیس پارک علم و فناوری کردستان هم به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های پارک پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 160 واحد فناور در پارک علم و فناوری کردستان در حال فعالیت هستند.

بابک سوری ادامه داد: به‌دلیل کمبود فضای فیزیکی مناسب بسیاری از فعالیت‌های واحدهای فناور صنعتی و نیمه صنعتی به‌صورت کامل انجام نمی‌شود.

وی به پیگیری واگذاری زمین به پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود فضای فیزیکی مورد نیاز واحدهای فناور، این موضوع به‌صورت روزانه در حال پیگیری بوده است و امیدواریم با توجه ویژه مدیران ارشد استان، این مشکل حل شود.

وی با اشاره به لزوم تغییر کاربری زمین‌های مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری کردستان، افزود: کردستان در زمینه تملک زمین در بین استان‌های کشور در رده آخر قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان ابراز امیدواری کرد هم‌افزایی سپاه و پارک علم و فناوری استان بتواند منشأ خیر و افزایش و تسریع خدمت به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

  تلاش برای برطرف کردن مشکل واحدهای دانش‌بنیان

فرماندار سنندج هم با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک هفت هکتاری دانش‌بنیان سنندج، گفت: در سال آینده سعی می‌کنیم با افتتاح این شهرک مشکلات واحدهای صنعتی کوچک دانش‌بنیان را تا حدی برطرف کنیم.

حسن عسکری در خصوص موانع اداری اعطای تسهیلات به واحدهای فناور نیز اظهار کرد: تمام تلاش ما در کردستان، کاهش و تسهیل سازوکارهای اداری است و در این راستا با بانک‌های عامل اعطای تسهیلات به واحدهای فناور رایزنی‌های لازم را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دولت اهتمام جدی برای جذب نخبگان دارد و در این راستا تعداد بسیاری از نخبگان به زودی جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد.

فرماندار سنندج قول مساعد داد که با احصای نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان، آن‌ها را مکلف به تأمین این نیازها اعم از فناوری و محصولات از طریق واحدهای فناور و دانش‌بنیان کند.

در این نشست برخی از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کردستانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

شناسه خبر 76482