شناسه خبر:76509
1402/9/8 12:38:51

فرماندار گیلانفرب از اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پل چم سورک در دهستان ویژنان محور گیلانغرب به سومار که در جریان بارندگی و سیل اخیر تخریب شد، خبر داد.

« علی پروین» روز سه‌شنبه هنگام بازدید از پل آسیب‌دیده «چم سورک » افزود: عملیات اجرایی احداث این پل شروع شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی با نصب تجهیزات و بتن ریزی ظرف مدت 2 ماه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تا زمان تکمیل این دهنه پل موقت در جوار این پروژه به منظور تردد خودروهای سبک و رفع مشکل اهالی و آسان شدن دسترسی به مرز سومار نصب شده ضمن اینکه تردد کامیون و ماشین آلات سنگین تا تکمیل طرح از محور ناودار و شهرستان ایوان انجام می‌گیرد.

فرماندار گیلانغرب همچنین گفت: قطعه‌های 2پروژه ملی جاده گیلانغرب به سومار در محور زله زرد به طول 29 کیلومتر با پیشرفت 45 درصد درحال انجام است.

پروین اضافه کرد: تکمیل و اجرای قطعه الف و یک این پروژه به طول 15 کیلومتر با اعتبار سه هزار و 700 میلیارد ریال در حال پیمان سپاری است.

او با بیان اینکه 6 کیلومتر از محور ورودی به شهر سومار تعریض و اجرای روکش شده است، گفت: تکمیل محور زله زرد به عنوان یک پروژه ملی با ایجاد خط ترانزیتی و همچنین زمینه ساز تردد زوار و مسافر از مرز سومار به عنوان نزدیکترین مسیر به مرکز عراق و عتبات عالیات اهمیت بسیار بالایی برای استان کرمانشاه و شهرستان گیلان غرب دارد و امیدواریم با نگاه ویژه و تزریق اعتبار لازم به موقع تکمیل شود.

 

 

شناسه خبر 76509