شناسه خبر:76567
1402/9/11 10:00:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به‌منظور توسعه زیرساخت‌های انتقال در استان 170 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

آزاد حکمت اظهار کرد: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات و توسعه زیرساخت‌ها، پهنای باند به اپراتور همراه اول به تعداد 40 سایت و به ایرانسل تعداد 15 سایت واگذار شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 55 نود CWDM در شهرستان‌های بیجار، دهگلان، دیواندره، مریوان و سروآباد، سقز، سنندج، قروه و کامیاران نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: در 20 نقطه روستایی نیز پهنای باند اینترنت از10 مگ به 100 مگ ارتقا یافته است.

حکمت به نصب و راه‌اندازی لاین ماکس در 33 نقطه در شهرستان‌های بیجار، دهگلان، سنندج، کامیاران و مریوان اشاره و اظهار کرد: با این اقدام زیرساخت‌های انتقال در نقاط اعلام‌شده توسعه داده شده است.

وی همچنین اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی 9 لینک رادیو در شهرستان‌های دیواندره، سنندج، سقز، کامیاران و مریوان از دیگر پروژه‌هایی بوده که با سرمایه‌گذاری لازم به‌منظور توسعه حوزه انتقال محقق شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: 6 نود تجهیزات SDH با هدف افزایش ظرفیت و برگردان ترافیک در شهرستان‌های دیواندره، سنندج، دهگلان و مریوان نصب و راه‌اندازی شده است.

حکمت بیان کرد: تمامی پروژه‌های اجراشده بنا بر رسالت خدمات‌رسانی بودن مخابرات به مشتریان، مورد بهره‌برداری قرار گرفته که شرایط ارائه خدمات مخابراتی با کیفیت بالاتر را فراهم آورده است.

وی بر اهمیت فعالیت و نقش ِحوزه انتقال در شبکه‌های مخابراتی تأکید کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه‌ حوزه انتقال از اولویت‌های مخابرات منطقه با رویکرد پاسخگویی مطلوب و به‌موقع به نیازهای مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت است.

شناسه خبر 76567