شناسه خبر:76630
1402/9/12 11:28:39

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 49 پرونده قاچاق کالا در مرز بین‌المللی مهران تشکیل شده که نسبت به دوره مشابه پارسال 16 درصد رشد نشان می‌دهد.

میرآقا عبدی با بیان اینکه این کشفیات با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده، اظهار کرد: بیشتر کالاهای کشف شده در گمرک تجاری مهران در سال جاری کود شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی، سوخت و آهن‌آلات بوده است.
 

وی از صدور 517 پراونه خروج موقت در مدت یاد شده خبر داد و یادآور شد: این پرونده‌ها رشد 57 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک استان ایلام با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشف کالاهای قاچاق در مرز انجام شده است، تأکید کرد: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در مرز اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

عبدی با اشاره به وضعیت صادرات در بازه زمانی یاد شده، تصریح کرد: یک میلیارد و 169 میلیون و 500 هزار دلار انواع کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است،

به گفته وی، این میزان صادرات کالا از مرز مهران در مدت یاد شده با وزن دو میلیون و 44 هزار و 512 تن، رشد هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شود.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

 

 

 

شناسه خبر 76630