شناسه خبر:76686
1402/9/13 11:26:44

سپهرغرب-گروه جوانی: معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان از تمدید مهلت ثبت تقاضا برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی جوانان تا 15 آذرماه خبر داد.

میلاد مرادی از تمدید مهلت ثبت تقاضا برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی جوانان تا 15 آذرماه خبر داد و اظهار کرد: معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان درراستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کارآفرینان جوان، افراد خلاق و نوآور، به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام می‌کند.
وی با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت فرصت‌های اشتغال‌زایی برای جوانان و توجه بیشتر به طرح‌های دانش‌بنیان و حمایت از طرح‌های مناطق محروم در ارائه این تسهیلات، گفت: طی تفاهم با صندوق کارآفرینی امید، با استفاده از ظرفیت همیاری اجتماعی به جوانان کارآفرین، سازمان‌های مردم‌نهاد و مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده که دارای طرح کارآفرینی و اشتغال‌زایی ویژه در حوزه جوانان و ورزش و دارای مجوز فعالیت باشند، تسهیلات داده می‌شود.
 
معاون فرهنگی و امور جوانان همدان با اشاره به اینکه متقاضیان باید بومی استان بوده و 18 تا 35 سال داشته باشند، عنوان کرد: استفاده از این تسهیلات برای شاغلین در بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی که دارای بیمه اجباری هستند، امکان‌پذیر نیست و همچنین افرادی که قبلاً از این تسهیلات استفاده کرده‌اند، امکان استفاده مجدد از آن را نخواهند داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به گروه مشارکت‌های اجتماعی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، نسبت به ثبت تقاضا و همچنین ارائه طرح توجیهی خود اقدام کنند که پس از جمع‌آوری طرح‌ها طبق مدت‌زمان مقرر، کمیته راهبری استان نسبت به بررسی طرح‌های جمع‌آوری‌شده و تخصیص تسهیلات برای طرح‌های پذیرش‌شده، اقدام می‌کند.
 
 

شناسه خبر 76686