شناسه خبر:76789
1402/9/15 11:46:44

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار در بخش‌های بزرگسال و دانش‌آموزی اسفند ماه جاری به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

علیرضا شهسواری روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: تعمیق و ترویج هنر انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام و ترغیب و حمایت از آفرینشگران هنرهای تجسمی ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی به موضوعات این برنامه اشاره کرد و افزود: ایثار، مادران و همسران شهدا و ایثارگران، ایثار، عفاف، حجاب و سبک زندگی شهدا، ایثار، بانوان عاشورایی و فرهنگ فاطمی و رسالت امروز ازجمله موضوعات برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اجرای این برنامه اتحادیه‌ای از هنرمندانی که در حوزه تخصصی ایثار و شهادت تولید کردند، ایجاد می‌شود، گفت: خوشبختانه در چهار دهه بعد از انقلاب هنرمندان متعهد ما کارنامه درخشانی در بخش‌های مختلف دارند.

شهسواری، ویژگی این نمایشگاه را تمرکز بر حوزه ایثار و شهادت خواند و بیان کرد: این نمایشگاه در پنج منطقه کشور برگزار می‌شود که کردستان میزبان منطقه یک شامل استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و گیلان است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه می‌توانند آثار خود را از امروز تا 30 دی ماه به دبیرخانه ارسال کنند و داوری آن تا 15 بهمن انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کردستان داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه هم توسط اساتید این استان انجام می‌شود.

شهسواری با اعلام اینکه این نمایشگاه در دهه نخست اسفند سال جاری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پنج استان کشور در سنندج برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه در بخش دانش‌آموزی در حوزه‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و در بخش بزرگسال در رشته‌های تهذیب، نقاشی، مینیاتور و نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی و گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برگزار می‌شود.

**تصویب بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور به حوزه ایثار و شهادت کردستان

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و گفت: سفر آیت‌الله رئیسی نقطه عطفی در تحولات استان به‌شمار می‌رود و منحصر به‌فردترین سفرها در حوزه ایثار و شهادت بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در حوزه ایثار وشهادت اشاره کرد و افزود: افزون بر هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به حوزه ایثار و شهادت در این دور از سفر مصوب شده است.

شهسواری ادامه داد: از محل این اعتبار اقدام به ساماندهی و مرمت و بازسازی گلزار شهدای استان به‌عنوان نماد ایثار و شهادت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: 10 درصد اعتبارات اشتغال‌زایی تبصره 18 قانون بودجه هم به جامعه ایثارگری اختصاص یافته و دستگاه‌های متولی موظف‌اند در ارتباط با این الزام عمل کنند.

در پایان این نشست با حضور اهالی رسانه کردستان از پوستر و تیزر دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار رونمایی شد.

 

شناسه خبر 76789