شناسه خبر:76792
1402/9/15 11:50:31
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

مرغداری‌ها 50 درصد تولید خود را تحویل کشتارگاه دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه به واحدهای تولید مرغ استان مجوز داده شد که 50 درصد مرغ تولیدی خود را به خارج از استان صادر کنند، گفت: مرغداران باید مابقی تولید خود را تحویل کشتارگاه‌های استان دهند.

شهریار عباسی روز سه‌شنبه اظهار کرد: به‌دنبال افزایش قیمت مرغ در سراسر کشور به علت افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران نتوانستند بخش عمده‌ای از نهاده‌ها و جوجه یک روزه را از بازار تأمین کنند که این عامل باعث شد تا مرغداران مجبور به تأمین نهاده به قیمت آزاد شوند و این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها برای آن‌ها شد.

وی افزود: با وجود اینکه بیش از 400 تن کشتار مرغ در استان ایلام وجود دارد اما در این خصوص مرغداران از عرضه مرغ به کشتارگاه خودداری کردند که اقدامات لازم در این خصوص با برگزاری نشست‌های متعدد با مرغداران انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اعلام قیمت مرغ در روز گذشته در نقاط مختلف کشور، ابراز کرد: با بررسی قیمت عرضه گوشت مرغ در استان‌های همجوار، مقرر شد قیمت هر کیلو مرغ 50 هزار ریال افزوده شود که از این میزان 30 هزار ریال برای مرغداران، 10 هزار ریال برای کشتارگاه و 10 هزار ریال نیز برای عاملان توزیع لحاظ شده است.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبود مرغ در استان وجود ندارد، یادآور شد: کمبود کشتار نیز در استان وجود ندارد و به اندازه نیاز استان کشتار مرغ انجام می‌شود.

وی در خصوص فروش مرغ توسط مرغداری ها، افزود: در این راستا به واحدهای تولید مرغ استان مجوز داده شد 50 درصد مرغ تولیدی را تحویل کشتارگاه و مابقی را به خارج از استان صادر کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: نرخ مصوب قیمت مرغ در استان هر کیلو 810 هزار ریال بود که با افزایش 50 هزار ریالی به 860 هزار ریال افزایش یافته است.

عباسی با تأکید بر اینکه مشکل تأمین جوجه یک روزه و نهاده برای مرغداران مسئله‌ای سراسری است، خاطرنشان کرد: اگر چنانچه عرضه زیاد و تقاضا کم شود احتمال کاهش قیمت مرغ وجود دارد.

به گزارش ایرنا، طی چند روز گذشته کمبود مرغ در سطح بازار ایلام گزارش شده بود.

 

شناسه خبر 76792