شناسه خبر:76831
1402/9/16 10:20:21
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

همدان کمبود تولید و عرضه گوشت مرغ ندارد

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه به‌طور متوسط روزانه بیش از 150 تُن مرغ در استان کشتار می‌شود، گفت: در استان کمبودی برای تولید و عرضه گوشت مرغ نداریم.

مصطفی ترکمان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأمین و توزیع مرغ گرم در سطح استان، افزود: هیچ کمبودی در این حوزه وجود ندارد که این مهم با همت تولیدکنندگان و همکاران سازمان میسر شده است.

وی ادامه داد: به‌طور متوسط روزانه بیش از 150 تُن مرغ در استان کشتار می‌شود، اگرچه برخی از روزها این رقم به بیش از 200 تُن نیز می‌رسد.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در 13 روز اول آذرماه بیش از یک میلیون و 100 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش در ماه آذر، افزایش داشته است.

وی یادآور شد: ماه‌های گذشته نیز جوجه‌ریزی در استان رقم خوبی گزارش شده، به‌طوری که جزء رتبه‌داران جوجه‌ریزی در کشور محسوب شدیم.

ترکمان به قیمت مرغ گرم در بازار همدان اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ 850 هزار ریال تعیین شده، از همین رو فروش بیش از این قیمت تخلف است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: شهروندان همدانی درصورت مشاهده تخلف به واحد بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی یا به سامانه 124 اطلاع رسانی کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

گفتنی است، طی روزهای اخیر قیمت مرغ در سطح شهر افزایش پیدا کرد که موجب گله‌مندی مردم از عدم کنترل قیمت توسط جهاد کشاورزی شده بود.

 

شناسه خبر 76831