شناسه خبر:76834
1402/9/16 10:24:26

فرماندار رزن با بیان اینکه از محل طرح نهضت ملی مسکن درحال حاضر فاز نخست با 94 واحد درحال اجرا است، گفت: فاز دوم در شهرک فرهنگیان شامل 92 قطعه بوده که درصورت ساخت 368 واحد خواهد شد؛ ضمن اینکه فاز سوم را نیز در روستای خمیگان در مراحل و فازهای بعدی پیگیری خواهیم کرد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه 15 آذرماه در شورای تأمین مسکن شهرستان رزن با بیان اینکه رزن از شهرستان‌های پیشرو در ورود جدی برای تأمین زمین طرح نهضت ملی بوده است، افزود: در رابطه با فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن رزن نیز از بنیاد مسکن درخواست داریم متولی این کار شود؛ ضمن اینکه قول می‌دهیم آنچه که در حوزه کار ما باشد، پیگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حل مشکل تعاونی‌های مسکن خودمالکی شهرستان مربوط به سال‌های بسیار گذشته در دولت سیزدهم، گفت: در رابطه با تعاونی ایثارگران نیز باید بگویم بعد از جنگ 300 نفر از ایثارگران شهرستان در سال 67 (حدود 35 سال پیش) برای احداث مسکن زمین خریداری کرده بودند که این زمین‌ها در همان سال باید داخل محدوده ‌می‌آمد، اما محقق نشده و مشکلاتشان باقی مانده بود که خوشبختانه با پیگیری لازم مشکل تعاونی ایثارگران شهرستان را در 20 ماهه گذشته مرتفع کردیم.

غفاری‌آثار یادآور شد: مشکل تعاونی مسکن 320 واحدی بهداشت و درمان مربوط به سال 82 و تعاونی مسکن 610 قطعه‌ای فرهنگیان مربوط به سال 86 را نیز طی مدت 20 ماه گذشته مرتفع کردیم.

وی ادامه داد: با احتساب قطعه خودمالکی 60 واحدی زنبق، درمجموع یک‌هزار و 200 قطعه زمین برای ساخت مسکن (با حل مشکل سه تعاونی) آماده بوده که با آغاز عملیات اجرایی، پنج هزار و 200 واحد مسکونی خودمالکی در شهرستان احداث خواهد شد.

غفاری‌آثار در رابطه با مسکن مهر دمق هم گفت: مسکن مهر دمق 80 قطعه زمین بوده که 13 سال پیش 64 واحد آن را بنیاد مسکن با پیشرفت 50 درصد احداث کرده و انتظار است ادامه تکمیل این طرح را بنیاد مسکن متقبل شود؛ ضمن اینکه آنچه در رابطه با تسهیلات و ذی‌نفعان در حوزه شهرستان باشد را حل خواهیم کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به الحاق موضعی در برخی روستاهای رزن، ابراز کرد: بحث الحاق‌های موضعی نخستین‌بار از رزن شروع شده و در این رابطه شهرستان دارای 235 واحد روستایی بود که با انجام الحاق موضعی، اعتباری افزون‌بر 11 میلیارد تومان از مردم در بحث بهسازی و آسفالت روستایی کمک گرفتیم و این امر موجب رضایتمندی بالایی در روستاهای هدف شده است.

وی افزود: از محل الحاق‌های موضعی درحال حاضر 95 درصد روستاهای بابانظر آسفالت شده و روستایی چون خورونده رزن پنج میلیارد تومان اعتبار از محل الحاق موضعی برای بهسازی روستای خود اعتبار آورده است.

غفاری‌آثار بیان کرد: درخواست داریم طی مصوبه‌ای برای روستاهای هدف شهرستان رزن که زمین‌های آن‌ها به داخل محدوده می‌آید، ضمن توافقی که با بنیاد مسکن می‌شود، 30 درصد برای دولت و 70 درصد مابقی برای سایر موارد دیده شود.

 

 

شناسه خبر 76834