شناسه خبر:76835
1402/9/16 10:50:05

مسئول رسیدگی به شکایات صنعت، معدن و تجارت همدان از دریافت درمجموع بالغ‌بر هشت هزار و 112 گزارش از سامانه 124 در هشت‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

افشین آریایی در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی اظهار کرد: به‌منظور تسهیل در ارتباط با ذی‌نفعان و ایجاد امنیت روانی و دسترسی آسان به مبادی نظارتی در راستای بررسی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات از واحدهای کسب‌وکار شامل صنفی، تولیدی و خدماتی، کانال‌های ارتباطی درنظر گرفته شده است.

وی در تشریح این موضوع ادامه داد: بهره‌گیری از فناوری‌های روز و پوشش کانال‌های ارتباطی مانند تلفن، درگاه‌های اینترنتی، صندوق صوتی و نرم‌افزارهای تلفن همراه ایجاد شده تا هم‌وطنان بتوانند از طریق راه‌های ارتباطی متنوع از خدمات رسیدگی به شکایات خود به‌صورت یکپارچه، بهره‌مند شوند.

مسئول رسیدگی به شکایات صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند با اتصال به آدرس اینترنتی www.124.ir و ورود به سامانه پاسخگویی بدون محدودیت و واسطه از آخرین وضعیت قیمت کالا و خدمات، وضعیت ثبت و پیگیری شکایات‌های صنفی و غیر صنفی، وضعیت کسب‌وکار مورد درخواست خود، آگاه شوند.

آریایی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از ورود، ثبت و تکمیل فرم برخط درخواست خدمت و یا شکایت سامانه به‌صورت خودکار کد رهگیری خدمت مورد نیاز را به شماره موبایل اعلام‌شده متقاضی پیامک می‌کند، تصریح کرد: در ادامه این روند، متقاضی می‌تواند با در دست داشتن کد رهگیری خدمت و یا شکایت، مراحل انجام کار خود را تا مرحله پایانی پیگیری کند.

مسئول رسیدگی به شکایات صنعت، معدن و تجارت همدان یادآور شد: اهم شکایات در زمینه‌های مختلف مانند فروش و اختفای کالاهای قاچاق، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور و صورت‌حساب دسته‌بندی شده و برای رسیدگی به آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: مسیرهای ارتباطی شامل تماس با شماره 124 مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت صمت، مراجعه به سامانه پاسخگویی www.124.ir و یا مراجعه حضوری به پیشخوان‌های مستقر در صنعت، معدن و تجارت استان است.

آریایی با اشاره به دریافت درمجموع بالغ‌بر هشت هزار و 112 گزارش از سامانه 124 در هشت‌ماهه نخست سال جاری، افزود: گزارش‌های دریافتی جهت انجام بازرسی و رسیدگی به بازرسین اداره کل صمت و جهاد کشاورزی ارجاع می‌شود که از این تعداد، یک‌هزار و 890 مورد به‌منظور رسیدگی به این اداره کل ارجاع شد.

 

شناسه خبر 76835