شناسه خبر:76865
1402/9/18 12:14:35

سپهرغرب-گروه خبر:استاندار کردستان گفت: برچسب محرومیت از استان باید با استفاده از ظرفیت و توانمندی برداشته شود و با جلب نگاه ویژه مسئولان کشور و تلاش ما میسر است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو در دانشگاه کردستان اظهار کرد: کردستان مملو از ظرفیت‌ها و استعدادهای ویژه در همه زمینه‌هاست و فرزندان برومند آن باید آینده‌ای افتخارآمیزتر رقم بزنند.

وی با بیان اینکه دولت در دو سال گذشته نگاه ویژه‌ای به کردستان داشته است، افزود: عملکرد عمرانی استان در سال 1399، چهار هزار و 260 میلیارد ریال بود که سال گذشته به 62 هزار میلیارد ریال افزایش یافت و رشدی جهشی داشت.

استاندار کردستان گفت: انگاره‌های غلط و ناصحیح کردستان با استفاده از ظرفیت فرهنگی آن در حال اصلاح است و با تکیه بر توانمندی و ویژگی‌های بی شمار و حرکت مبتنی بر آن به ویژه نیروی انسانی مستعد و فرهنگ دوست و فرهنگ‌مدار قابل تحقق است.

زارعی‌کوشا، دانشجو را روح و چشم همیشه بیدار جامعه و امید آینده کشور دانست و افزود: همه به آینده‌ای درخشان با دستان پرتوان شما دانشجویان امید دارند.

وی یادآور شد: کردستان از سپیده‌دم تاریخ فرهنگ و هنر را با خود دارد و مرجعیت موسیقی با جشنواره اقوام در این استان تثبیت شد.

استاندار کردستان تأکید کرد: استان خاستگاه اولیه موسیقی دنیاست و هنرمندان آن در اقصی نقاط دنیا افتخار آفرین هستند و برای تسریع در توسعه پایدار بشدت به این ظرفیت‌ها نیاز داریم.

راه‌اندازی شرکت هواپیمایی بومی برای فعالیت در فرودگاه‌های استان و استان‌های همجوار، تصویب ادامه مسیر راه آهن همدان –سنندج به سمت مرز باشماق و توجه به تکمیل زنجیره ارزش و تکمیل فرآیندهای تولید، از دیگر مطالبی بود که زارعی‌کوشا به آن اشاره داشت.

 

 

شناسه خبر 76865