شناسه خبر:76866
1402/9/18 12:16:23

سپهر غرب-گروه خبرمدیرعامل شرکت آبفا کردستان از پیشرفت 45 درصدی جهاد آبرسانی به 169 روستای کردستان خبر داد.

محمد فرهاد در دیدار با مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جهاد آبرسانی در کردستان، اظهار کرد: در قالب این طرح آبرسانی به 169 روستای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان اجرا و در حال حاضر بیش از 45 درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: علاوه بر فاز نخست جهاد آبرسانی، تأمین آب 99 روستا از محل اعتبارات ملی، 88 روستا از محل اعتبارات استانی و 12 روستا توسط خیرین آبرسان در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: همچنین فاز دوم پروژه جهاد آبرسانی نیز در استان تعریف شده و پس از اتمام فاز نخست، آغاز خواهد شد که در این راستا آبرسانی به 120 روستای دارای تنش با اعتبار بیش از 10 هزار میلیارد ریال انجام می‌شود، ضمن اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات اجرایی در ٤٨٧ روستا در دست اقدام است.

فرهاد با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد 560 روستای استان در قالب طرح الحاق به اعتبارات ملی اضافه شده است، اظهار کرد: انتظار داریم تغییر و تحول اساسی در حوزه آبرسانی اتفاق بیفتد که این امر موجب ارتقای زیرساخت‌های استان در حوزه آب خواهد شد.

*هدف‌ سپاه در طرح رفع تنش آبی کردستان جلب رضایت مردم است

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به دشواری کار در کردستان با توجه به اقلیم و شرایط کوهستانی، اظهار کرد: سپاه همواره خود را در کنار وزارت نیرو و در استان در کنار آبفا می‌بیند و انصافا مجموعه آب و فاضلاب کردستان نیز نهایت همراهی را با سپاه در طرح جهاد آبرسانی داشته است.

اکبر اسماعیلی، با اشاره به اینکه هدف ‌نهایی آبفا و سپاه جلب رضایت مردم و ارائه خدمات به آن‌ها است، گفت: خوشبختانه این طرح در تمامی شهرستان‌های استان با قدرت پیش می‌رود.

مدیرکل حوزه استاندار کردستان هم با اشاره به پیشرفت مناسب در حوزه جهاد آبرسانی، این‌ امر را شایسته تقدیر دانست و گفت: شرکت آبفا و سپاه بیت‌المقدس و خیرین آبرسان جهاد را به‌ معنای واقعی پیاده کرده‌اند.

درویشی مدیریت صحیح و هدفمند منابع آبی را یک اولویت عنوان کرد و گفت: ارتقای خدمت‌رسانی به مردم در شرایطی محقق می‌شود که بتوان‌ منابع آبی را به شیوه مطلوب اداره کرد.

وی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت خیرین حوزه آب در استان شد و گفت: می‌توان با استفاده از این ظرفیت گام‌های بلندتری برای آبرسانی به روستاها برداشت.

 

شناسه خبر 76866