شناسه خبر:76874
1402/9/18 12:24:59

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 9 مورد ساخت‌وساز غیر مجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در زمین‌های کشاورزی همدان تخریب شد.

فرهنگ زمانی روز پنجشنبه ابراز کرد: این تعداد ساخت‌وساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی روستای حیدره‌ شهرستان همدان به مساحت تقریبی 245 متر مربع بنا، 236 متر مربع محوطه‌سازی، 200 متر دیوارکشی و 25 متر فنس‌کشی بود که تخریب شد.

وی افزود: مالکان این زمین‌ها بدون گرفتن مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت‌وساز غیر مجاز کرده بودند که به‌منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تخریب شدند.

وی خاطرنشان کرد: مساحت کل زمین‌های رفع تصرف شده حدود دو هکتار و به ارزش تقریبی یک‌هزار و 600 میلیارد ریال بود که با دستور مقام قضائی و همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان به حالت اولیه بازگردانده شدند.

ساخت‌وسازهای تخریب‌شده جزء باغ‌های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت. شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به‌ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید، مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

برخی از مردم فریب وعده‌های دلالان را می‌خورند و با صرف هزینه‌های بالا اقدام به خرید باغ‌های تزئینی که به‌صورت غیر مجاز نیز در آن‌ها ساخت‌وساز شده است، می‌کنند و همین مسئله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط‌زیست می‌شود.

 

 

شناسه خبر 76874