شناسه خبر:76882
1402/9/18 12:31:05
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان:

صمت حامی ارتباط دانشگاه و صنعت است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه از مطالبات دانشجویان است، گفت: حامی ارتباط دانشجویان و صنعتگران استان هستیم.

احمد شانیان روز پنجشنبه به‌مناسبت روز دانشجو در جمع تعدادی از دانشجویان استان ابراز کرد: گفتمان مشترکی باید بین صنعتگران و دانشگاه‌ها ایجاد شود و این مهم را با اعتقاد کامل پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص آمادگی داریم ارتباط بین دانشجویان، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی را با صنایع و واحدهای تولیدی برقرار کرده و به‌عنوان تسهیل‌گر در کنار آن‌ها باشیم تا ضمن کسب تجربه و مهارت برای آینده شغلی خود برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: دانشجویان به‌عنوان قشری فرهیخته و تأثیرگذار در جامعه باید همواره پرسشگر و مطالبه‌گر باشند.

شانیان با اشاره به رشد 14 درصدی پروانه‌های بهره‌برداری جدید، تأکید کرد: این مهم حاکی از تلاش و تکاپوی مسئولان استان و فعالان بخش خصوصی برای توسعه صنعتی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مردم و اقشار مختلف را در قالب تور راهیان پیشرفت با فعالیت‌های صنعتی و تولیدی آشنا می‌کنیم تا در جریان دستاوردهای دولت سیزدهم قرار بگیرند.

شانیان تصریح کرد: 85 درصد کارخانه‌های استان جزء صنایع متوسط و کوچک هستند، اما بازدید از این واحدها برای مردم جذاب و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته است.

* کاهش خام‌فروشی معادن دستاورد صمت همدان در 2 سال اخیر

وی به ایجاد ارزش‌افزوده و کاهش خام‌فروشی معادن در دو سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: سیلیس و سنگ آهن نمونه‌ای از مواد معدنی مهم استان همدان هستند که با فرآوری‌های صورت‌گرفته در صنایع استان از خروج ذخایر معدنی به‌صورت خام، جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارخانه شیشه خودرو در ملایر درحال احداث است، اظهار کرد: این واحد صنعتی می‌تواند در ایجاد زنجیره فرآوری سیلیس بسیار اثربخش باشد.

مدیرکل صمت استان همدان یادآوری کرد: تکمیل زنجیره محصولات تولیدی استان از ضروریات صنایع استان است که بی‌تردید در برندسازی و رونق اقتصادی این دیار تأثیر بسزایی دارد.

شانیان با اشاره به رشد صنعت داروسازی در شهرستان تویسرکان، گفت: این منطقه قطب داروسازی غرب کشور است و علاوه‌بر توسعه در این صنعت، در زمینه الکترونیک هم قابلیت جذب سرمایه‌گذار را دارد.

* رشد 840 درصدی تسهیلات روستایی دستاوردی برای مهاجرت معکوس

وی همچنین ایجاد خوشه‌های صنعتی را عاملی مهم در رونق روستاها دانست که جوراب‌بافی لتگاه و پوشاک کردآباد، نمونه‌هایی مثال‌زدنی و موفق در این عرصه هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: رشد 840 درصدی تسهیلات مصداق بارز توجه صمت استان به اشتغال روستایی است که بی‌تردید موجب پایداری مناطق روستایی و مهاجرت معکوس خواهد شد.

موضوع عرضه پوشاک ایرانی اسلامی از مواردی بود که شانیان به آن اشاره کرد و افزود: 10 فروشگاه به‌صورت تخصصی در زمینه عرضه پوشاک ایرانی اسلامی فعالیت دارند و علاوه‌بر این دو نمایشگاه مد و لباس با محوریت پوشاک عفیفانه در دو سال اخیر برگزار شد که بسیار مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

احمد شانیان، مدیرکل صمت استان همدان به‌مناسبت روز دانشجو با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی، بوعلی‌سینا، آزاد اسلامی و پیام نور استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه انجمن‌های علمی، تشکل‌های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد و شتاب‌دهی بسیج دانشجویی حضور داشتند.

 

 

شناسه خبر 76882