شناسه خبر:76885
1402/9/18 12:33:58
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان مطرح کرد:

لزوم نظارت همگانی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: نظارت همگانی در راستای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

میثم صابریون در نشست فصلی دبیران ستاد شهرستان‌های استان همدان پیرامون موضوعات مختلف در حوزه‌های سیاست‌ها و رویکردهای ستاد با اشاره به آیه ١٠٤ سوره آل‌ عمران، اظهار کرد: در این آیه از قرآن خداوند می‌فرمایند «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌» و از میان شما باید گروهی باشند که (دیگران را) به خیر دعوت و امر به معروف و نهی از منکر کنند و آن‌ها همان رستگارانند.

وی با تأکید بر اینکه خداوند با آیات و روایات یک‌هزار و ٤٠٠ سال پیش این نسخه بشریت را پیچیده است، افزود: اگر امروز جامعه ما دچار آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی است، به این بخاطر بوده که از این اصل قرآنی فاصله گرفته شده‌؛ امروز دغدغه بزرگ مقام معظم رهبری حل مشکلات است و دولت را به موضوع مردم‌یاری عطف می‌دهد. بنابراین تجربه ثابت کرده‌ است هرجا مردم درنظر گرفته شده‌اند، برخلاف همه مشکلات در جامعه، پاسخ مثبت گرفتیم و نمونه آن حضور مردم در دفاع مقدس است.

صابریون ادامه داد: اگر بخواهیم اساس همه حرکت‌های اجتماعی را بر پایه امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم، باید این فریضه در جامعه احیا شود؛ چراکه به‌واسطه این دو فریضه است که راه‌ها امن و کسب‌ها حلال می‌شود. بنابراین اگر آحاد جامعه در راستای زدودن یک منکری تلاش نکنند، باعث می‌شود که رأس جامعه با یک هزینه سنگین وارد میدان شود مصداق آن قیام اباعبدالله (‌ع) است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به اینکه اصل اول در تشکیلات گفت‌وگو، تبیین صحیح، گره‌گشایی و رفع ابهامات موضوع است، بیان کرد: اگر بخواهیم امروز کار درست انجام شود، قطعاً باید برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی در رأس جامعه انجام شود؛ رویکرد ستاد مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است. دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و تا زمانی که به این موضوع نپردازیم، مشکلات حل نخواهد شد. ستاد نیز باید در احیای فریضتین به وظیفه خود به‌خوبی عمل کند.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید نقش سیاست‌گذاری داشته باشد و ظرفیت‌هایی ایجاد شود اعم از تسهیل‌گری، پشتیبانی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در این راستا مردم بتوانند نقش خود را ایفا کنند. همچنین تمرکز ستاد بر امر به معروف و نهی از منکر مسئولین و همان گشت ارشاد مدیران با ایجاد قرارگاه گام و دعوت از مسئولین ادارات است. قرارگاه گام نیز جهت امر به معروف و نهی از منکر مسئولین در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده است؛ بنابراین نظارت همگانی در راستای اجرای این فریضتین در جامعه باعث عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

 

شناسه خبر 76885