شناسه خبر:76899
1402/9/18 15:29:21

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام مجدد آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص غزه گفت: میراث سیاست‌های ضدبشری و نژادپرستانه مقامات ایالات متحده برای آیندگان این کشور جز شرمساری و بی‌آبرویی نخواهد بود.

ناصر کنعانی، ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه، تأکید کرد دولت آمریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر و عامل اصلی در کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی به‌ویژه زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه است.

 

وی افزود: از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه غزه، رژیم آمریکا به‌کرّات هم‌پیمانی و همراهی خود را با رژیم آپارتاید اسرائیل در ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین به اثبات رسانده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مقامات کنونی ایالات متحده آمریکا که در لباسی از تزویر و ریاکاری برای جان کودکان و غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرده بودند، در هفته گذشته دویستمین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود را به دست ارتش کودک‌کش اسرائیل رساندند و در بیش از دو ماه گذشته، از هیچ گونه حمایت نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، رسانه‌ای از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری فروگذار نکرده‌اند.

 

کنعانی گفت: تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار بیرحمانه قریب به 18 هزار غیرنظامی که حدود هشت هزار نفر از آنان کودکان مظلوم هستند، شریک جرم است و قطعاً تبعات هرگونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسراییل غاصب است.

 

وی خاطرنشان کرد که میراث سیاست‌های ضدبشری و نژادپرستانه مقامات ایالات متحده برای آیندگان این کشور جز شرمساری و بی‌آبرویی نخواهد بود.

 

شورای امنیت سازمان ملل برای دومین‌بار و در پی وتوی آمریکا، در تصویب پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس انسانی در غزه ناکام ماند.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تأکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند.

 

نماینده آمریکا در شورای امنیت همچنین مدعی شد: نمی‌توانیم به قطعنامه‌ای رأی دهیم که تروریسم حماس علیه غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم نکند!

 

بر اساس این گزارش، بریتانیا به پیش‌نویس این قطعنامه رأی ممتنع داد و سایر اعضای شورا به این قطعنامه رأی مثبت دادند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 76899