شناسه خبر:76914
1402/9/19 10:28:02
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه:

آماده نجات "بیمارستان مسیح" هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در صورت همکاری و پای کار آمدن مالک بیمارستان مسیح کرمانشاه، آماده هرگونه همکاری برای احیای این بنای تاریخی هستیم.

داریوش فرمانی در خصوص وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهارکرد: این بنای تاریخی یکی از بناهای مهم شهر کرمانشاه است که مردم به آن توجه دارند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این بنا در حال حاضر در فهرست میراث ملی کشور ثبت است و ضوابط میراث‌فرهنگی برای آثار تاریخی ثبت ملی شده بر آن حاکم است و هر اتفاقی برای این بنا بیافتد، باید با رعایت این ضوابط باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه این بنا در حال حاضر شرایط نامناسبی دارد، گفت: متاسفانه با همه تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که شده، مالک آن انگیزه‌ای برای نگهداری این اثر ارزشمند ندارد.

وی با بیان اینکه این بنا با توجه به مالکیت خصوصی نیازمند همکاری و رضایت مالک برای مرمت و بازسازی است، گفت: در هر صورت آماده همکاری با مالک هستیم، حتی اگر بخواهد برای کاربری هتل و... سرمایه‌گذاری کند، موافقت اصولی و مجوزهای آن با رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

فرمانی تصریح کرد: در صورت همکاری مالک جهت بازسازی آماده پرداخت کمک‌های بلاعوض و معرفی برای دریافت تسهیلات احیای بنا و سرمایه‌گذاری هستیم.

وی گفت: بیمارستان تاریخی مسیح این امکان را دارد که به یک برند در حوزه گردشگری سلامت تبدیل شود و ما نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی با همه ظرفیت از این اتفاق حمایت می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: هر اتفاقی که می‌خواهد برای این بنای تاریخی بیفتد، نیازمند اراده، همکاری و همراهی مالک بخش خصوصی است.

وی در پایان یادآورشد: این بنا در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده و حتی اگر تخریب هم بشود، مالک آن باید به همان شکل اولیه آن را بازسازی کند.

 

شناسه خبر 76914