شناسه خبر:76915
1402/9/19 10:29:44

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: 25 مورد تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد این شهرستان برابر اعلام یگان حفاظت اراضی کشاورزی ملایر اجرا شد.

«یوسف کاکاوند» روز شنبه اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد شهرستان ملایر به مساحت 6 هزار و 660 متر گزارش شده است.

وی افزود: این تخریب شامل پی‌کنی، پی‌ریزی و دیوارکشی، یک‌هزار و 132 متر مربع محوطه‌سازی و بنا بود و مالکان بدون گرفتن مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت‌وساز غیر مجاز کرده بودند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: 24 مورد از تخریب‌ها در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی تبصره دو ماده 10 و حکم ماده سه اجرا و یک مورد نیز با حکم دادستانی تخریب شده است.

کاکاوند تأکید کرد: ارزش تقریبی هر متر از اراضی تخریب‌شده 40 میلیون ریال برآورده شده که با دستور و حضور دادستان ملایر و همکاری نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌ها به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی ادامه داد: به‌منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیر مجاز جهت حفاظت از اراضی زراعی و باغی، با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین از بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید خبر داد و گفت: علاوه‌بر این 23 مورد از ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد به مساحت تقریبی 80 متر مربع بنا، 450 متر دیوارکشی، یک‌هزار و 60 متر مربع محوطه‌سازی، یک‌هزار و 210 متر پی‌کنی و پی‌ریزی و پنج هزار متر احداث راه، تخریب شد.

کاکاوند با بیان اینکه مالکان بدون گرفتن مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت‌وساز غیر مجاز کرده بودند، یادآور شد: به‌منظور تأمین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها (حکم ماده سه و تبصره دو ماده 10)، این بناها تخریب شدند.

وی تأکید کرد: مساحت کل زمین‌های رفع تصرف شده هفت هزار و 800 متر مربع و به ارزش تقریبی 310 میلیارد ریال بود که با دستور مقام قضائی و همکاری نیروی انتظامی، اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جهاد کشاورزی ملایر، به حالت اولیه بازگردانده شد.

 

شناسه خبر 76915