شناسه خبر:77048
1402/9/21 12:33:20

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: 57 هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون از خدمات بستری مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در این استان بهره‌مند شدند.

دکتر روح اله سهرابی روز دوشنبه افزود: اجرای طرح‌هایی شامل رایگان شدن درمان برای افراد 65 سال و بالاتر در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و حذف فرانشیز بستری بیمه‌شدگان ساکن در مناطق بدون مرکز ملکی، از جمله مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای عدالت درمانی بیمه شدگان است.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در شهرهایی که سازمان فاقد مرکز درمانی ملکی است و از امتیاز خدمات رایگان بهره‌مند نبودند بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از پرداخت فرانشیز در بخش بستری معاف هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین خدمات بستری برای تمامی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی بالای 65 سال در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

سهرابی یادآور شد: 130 هزار نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی نیز سال گذشته در بیمارستان‌های طرف قرارداد بستری شدند و در شهرهایی که بیمارستان ملکی وجود نداشت، نیز از مزایای طرح صیانت مالی بهره‌مند شدند.

وی گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی هم‌اینک در بخش درمان مستقیم دارای سه بیمارستان، یک پلی کلینیک تخصصی و هشت مرکز سرپایی است که 332 تخت فعال بستری، 32 تخت ویژه و 15 تخت دیالیز نیز در این مراکز مشغول به ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش و سایر بیماران است و 309 پزشک، 602 نفر پرستار و کادر درمان در مراکز درمانی ملکی سازمان مشغول فعالیت هستند.

 

شناسه خبر 77048