شناسه خبر:77052
1402/9/22 10:03:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: خدمات کاشت حلزون شنوایی زیر پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.

فریبرز نیاستی اظهار کرد: در گام نخست قبل از کاشت، بیمار در سامانه سازمان بیمه سلامت نشان کم‌شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می‌کند و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتاردرمانی، ویزیت و غیره را به‌صورت رایگان دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: بیماری که کم‌شنوایی شدید یا عمیق دارد و بررسی رأی کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک‌شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به‌صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون است، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش 100 درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب‌العلاج دریافت می‌کند و این خدمت تنها در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت است.

نیاستی افزود: مرحله بعد، پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است که بیمار در این مرحله نشان پس از کاشت حلزون را دریافت کرده و کلیه خدمات پیگیری شامل توانبخشی، گفتاردرمانی، معاینات، ویزیت و غیره را به‌صورت کاملاً رایگان دریافت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پس از 10 سال از کاشت حلزون درصورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد، طی فرایندی این پروتز را دریافت می‌کند و صندوق صعب‌العلاج بیمه سلامت تا سقف 15میلیون تومان در این خصوص هزینه تقبل می‌کند.

وی افزود: کلیه هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق قابل پرداخت بوده که بابت آن تا سقف 10 میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

نیاستی تصریح کرد: تمامی بیمه‌شدگان مشمول صندوق صعب‌العلاج سازمان بیمه سلامت که براساس رأی کمیسیون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی، کاندید کاشت حلزون هستند، می‌توانند از خدمات مذکور بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 77052