شناسه خبر:77109
1402/9/23 10:39:12

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت مرغوبیت ملی، ٢٣ اثر از هنرمندان صنعتگر استان موفق به دریافت مهر اصالت شدند.

منصور مهرزاد روز سه‌شنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی که به میزبانی استان همدان و با حضور استان‌های غرب کشور برگزار شد، ٥٣ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی کردستان مورد داوری و امتیازدهی کارشناسان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این دوره از داوری، ٢٣ اثر از کردستان انتخاب و موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد، افزود: آثاری که از کردستان برای حضور در هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع‌دستی انتخاب شد، از رشته‌های سازهای سنتی، صنایع چوبی، گلیم‌بافی، پوشاک سنتی،سراجی سنتی، سفال و سرامیک هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این دستاورد مهم مهری بر اصالت، مرغوبیت و رونق صنایع‌دستی استان است، گفت: تاکنون ١٧٧ اثر صنایع‌دستی کردستان مهر اصالت ملی و ١٠ اثر مهر اصالت جهانی دریافت کرده‌ است.

مهرزاد یادآور شد: داوری مهر اصالت ملی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و آثار برگزیده صنایع‌دستی توسط کارشناسان، اساتید مطرح و پیشکسوتان کشوری از لحاظ چهار معیار اصلی اصالت، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی انتخاب می‌شوند.

 

شناسه خبر 77109