شناسه خبر:77113
1402/9/23 10:43:07

استاندار کردستان بر لزوم آمادگی دستگاه‌های متولی برای مواجهه با بحران‌های مختلف تاکید کرد و گفت: سالانه بحران‌های مختلفی در کشور رخ می‌دهد و باید آماده مقابله با بحران بود.

اسماعیل زارعی‌کوشا صبح چهارشنبه در آیین مانور بحران 6 گانه کشور اظهار کرد: سالانه بحران‌های مختلفی در کشور رخ می‌دهد و دستگاه‌های مرتبط باید همواره آمادگی لازم را برای مواجه با آن داشته باشند.

وی گفت: وزارت نیرو و زیر مجموعه‌های آن مستقیماً با زندگی مردم در ارتباط هستند پس هماهنگی و سرعت عمل آن‌ها بر زندگی مردم ارزشمند و تأثیرگذار است.

استاندار کردستان اذعان کرد: در دو سال گذشته شرایط مختلف اضطراری در استان ازجمله واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین‌آباد و آتش‌سوزی در برخی از مناطق استان رخ داده که مدیریت این موارد به‌موقع و ارزشمند بوده است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: برگزاری این مانور اقدامی ارزشمند برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها و موفقیت آن منجر به آمادگی و هم‌افزایی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: آمادگی بالا در مانور مورد اهمیت است و لازم است که سرعت و کیفیت در بحران کنترل شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن رخدادها را مدیریت اصولی با کمترین خسارت کرد.

گفتنی است، مانور تمرینی آموزشی مناطق 6 گانه شمال غرب کشور با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط هریک از کمیته‌های هفت‌گانه صنعت آب و برق استان کردستان، استقرار اولیه نیروهای عملیاتی 6 استان غرب کشور سنندج انجام شد.

 

شناسه خبر 77113